Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snow kiting i sthlm, var?
-
Var ute idag i och provade min nya VOODOO 14. Det var dock väldigt lite vind, ibland inge vind, men det gick att ta sig fram hyffsat bra ändå. Snön ligger kvar men det var plusgrader = tar du ett skär med brädan skrapar du upp en del jord/gräs. Fick dock inga repor på brädan!
IMorgon ska det bli minus så då blir det nog bättre åkning för er som ska till Uppsala, hoppas bara att det blir vind.
Ta det lugnt ifall ni har nya skidor/bräda!Iaf, VOODOO:n var ball!!!
Jalle
-
Vi kommer nog att köra på Ekoln eftersom det verkar bli taskigt med vind.
Som det ser ut på Windguru nu så vete tusan om man ens får upp en varmluftballong i luften imorgon. Men men, WG har haft duktigt fel förr så man får väl hoppas.
Jag var inne och köpte mig ett par Warp Destroyer storlek 43 för 995 kr på Stadium. De sitter grymt bra! Eftersom jag inte hade tänkt att snåla in på skor (utan bara på brädan) så testade jag ett par Burton för 1999 fast de satt inte alls lika skönt på min fot. Men jag tror att det är viktigt att testa innan man bestämmer sig, alla har vi ju olika fötter (lyckligtvis).
BTW man kan köpa en ny Warp-bräda med bindning för 1999 kr och Salomon Shade med S2-bindning kostar 2500 kr… Man måste ju ge Stadium att de är billiga.Hoppas, hoppas att det blåser imorgon.
/Kaj(Tech)
-
var ska ni köra i uppsala imorn, söndag? vore gött o komma ut lite…
/erik
-
funderar på att åka till uppsala imorrn..men finns det nån snö kvar?
-
Hej från mig!
Skorna (och bindningarna) från Flow är enligt min erfarenhet supersköna. Har åkt några säsonger med de i backen och förra vintern var de dessutom jättebra vid snowkitingen. Fördelen med bindningen är att man bara behöver spänna åt bakdelen av bindningen så sitter skon fast – riktigt bra när man ska snabbt in (och ut) ur bindningarna.
Skorna är också bekväma, enskaliga (inte inner och ytersko). Går bra att promenera i.
Tyvärr nog inte det billigaste utstyret….
Syns på fälten/isen – Ingo/Kitesurfskolan_som_håller_så_klart_snowkitingkurser…
-
flowbindningar är klart grymt, jag kör med vanliga snowboardskor(northwave), funkar utmärkt.
good windz
-
Jorå, det finns snö kvar… och tydligen ska det blåsa lite imorgon i Uppsala också. Skulle tro att vi kör ute på Ekoln imorgon om det blåser lite halvtaskigt, det hårda underlaget borde ge oss gott med fart ändå.
Med 99% sannolikhet så utgår vi från Skarholmen imorgon, jag och Froste är nog på plats runt 10-11 tiden.The more the merrier.
/Kaj(Tech)
-
8 ms vid 13 tiden ska det blåsa enligt foreca.
Kaj, har ni plats för en till i bilen imorn(med bräda o kite)? bor i Ulleråker så ni kanske har vägarna förbi?mvh
0736136024
Erik -
Kom precis hem efter att ha hämtat min “nya” snowboard hemma hos Patric. På vägen hem märkte jag att man kunde trampa bromsen i botten utan att bilen saktade farten… fetkul. Nåja, när jag hankat mig hem så såg jag att bromsvätskan nästan var helslut = läcka på bromssystemet någonstans. Gr8. Så det blir bilverkstan på måndag.
Så tyvärr Mav, jag är billös… jag ska försöka få skjuts med Froste imorgon men vet inte exakt när han kan hämta upp mig.
(Grrrr… mummel… djäkla tur att tyskarna gör bättre kites än de gör bilar…)/Kaj(Tech)
-
aha, a bilprobs sucks…
vi lagade precis vår bilen nu, avgasröret ramlade av(hehehe)så jag tar mig ut dit på för middan… vi lär ses imorn.good winds
E
-
Var på ekoln kör ni idag? Skaris?
Kanske kommer förbi men inte förrän vid ca 1Jalle
-
Mav, hörde att du var ute och körde på “Field of Fame” idag.
Var det bra där?
Vi var 6 pers som körde (alla med FS, he he) nere vid Skarholmen idag. Gick som fanken med snowboard, det var precis så mycket snö så man fick ner kanten ordentligt. Lite väl tunn snö att landa fel på däremot, inte skönt att landa på rygg efter en misslyckad backloop (lite byig vind). Ajjj!
Vi hade okej tryck i början av dagen med 12.5-14 kvm FS-foils men runt 15-tiden så ökade ju vinden ordentligt. Då jävvvlar va de tryck i Voodoo 14’en!! Helt grym dag!
Jag håller på och lägger upp bilder under http://www.kajtech.nu/gallery så kolla in där om någon timme. Froste smäller nog ihop en liten film inom ett par dagar också.Tack allihop för en kanondag på isen/snön!
/Kaj(Tech)
-
Japp det var grymmt idag! Fina FS-bilder!
Kaj, har du koordinaterna till Morga Hage?
Ska du ut imorgon? Eller någon annan?Jalle
Logga in för att svara.