Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snow kiting i sthlm, var?
-
oohh reeespect! snygga bilder! aldrig sätt så många FS kite samtidigt (på snö).. men det ser ut som att ni har det lite klent med snö?
-
Morga Hage:
59 deg 47 min North
17 deg 39 min EastJag drar nog ut en liten sväng imorgon om vädret tillåter. Fast det blir nog inte förrän vid 13-snåret i så fall eftersom jag måste få ordning på bilen.
Hengo: Jo det är dåligt med snö på isen men det ligger en hel del mer på fälten. Snön kom innan det frusit till i år. Fast det var tillräckligt på isen för att man skulle kunna kanta något grymt (det var ju tö i ett par dagar så att den lilla snö som fanns fastnade i isen). BTW, jag drog förbi en isjakt idag så det dundrade om det. Snubben i isjakten såg lite snopen ut.
/Kaj(Tech)
-
Jag tror att Morga Hage finns med bland den “officiella”spotlistan så du borde kunna välja den där. Annars börjar du med att skapa dig en egen user. När du gjort det så kan du addera spots och göra en massa andra inställningar.
/Kaj
-
coola bilder,
jodå jag drog ut till skarholmen vid 12 men såg ingen kiteare där, såg inte mycket snö heller så jag drog till “old faithful” fältet vilket visade sig ha stor potential idag!
blåste halvbra i början(1230), men vid tre drog det på som faen, jevlar var gött det va. såg vad jag skulle gissa på var era gamla tracks… snön var nästintill perfekt, ibland(sällan) svände man så man slog till i jorden… jag drog vid 17, då var det rätt mörkt men staden lyser upp så man hade nog kunnat hålla på ett bra tag till.good winds
Erik
-
Vi kom väl ner till Skaris runt 12:15…. så vi måste ha missat varandra precis.
Det snöar ju som fanken nu så det blir nog schysst framöver också./Kaj
-
Mav,
menar du att det går att köra på fältet när det är mörkt ute?
Blir det bra belysning från vägarna?I sådana fall kanske jag sticker ut ikväll, jag menar, det är ju pudersnö här nu efter dagens intensiva snöande
Jalle
-
jag var ute till 17, då gick det att köra utan problem… såg snökonturerna utan problem.
tog bara av mig snöbrillorna, det lös bra mycket från stan, fabriken som ligger där bidrog rätt bra.vore gött om det går att köra hela natten!
-
hur är det i uppsala nuförtin’? som nu tex när det snöat ganska mycket, ligger då snön kvar? eller smälter det bort som här i sthlm?
-
Mav, det funkade bra att köra där när det började mörkna. Var där tills ca 1745 idag, inga problem…förutom brist på vind!
Hoppas att snön stannar samt lite frisk vind så kan man köra lite sköna kvällsåk
-
coolt, a jag vill lungt ut snart igen så fort snön kommer o ligger kvar över en helg. jeavlar vad slut man var efter helgens åk, har fortfarande ont… men grymt var det!
good winds
Erik
Logga in för att svara.