Senaste nytt › Forums › Övriga › Andra brädsporter › snowboard
-
aja det spelar ändå ingen roll för mig… jag är tok nöjd med min snowboard o bindningar.
-
Slänga bort skiten, då kan du ju skänka den till mig ju…hehe! Har en bra snowboard, burton floater, men skulle kunna köpa en extra att ha när man skadar sig när man hoppar! 🙂 Såsom du brukar göra virre_bu! *ler* Och roy, ge inte upp med snowboardåkningen, det är minst lika underbart som windsurfing ju!
-
kanske ska ge det en chans till i vinter då, har ni testa med kite och snowboard på nån sjö nån gång? måste ju vara skithäftigt?
-
jag har provat en gång.. det va helt ok men det är klart roligare att köra på vatten eller att bara åka i backen! tyckte jag…
-
roy, om du är less på att åka så kan du köpa en mindre bräda som du leker loss med…
en som är 140-145 cm…
lovar dej, helt annan åkning..
svårare.. men roligare…föresten så har jag ALLDRIG brytigt något när jag åkt snowboard.. bara hjärnskakning, och saker lätt ur led.. men det har fixat till sej på naturlig väg… 🙂
-
jag är 188 cm lång så jag tror jag behöver den längden eller?
men jag tycker den är så styv och att stålkanterna eller vad det kallas har för bra fäste den nyper fast vid minsta lilla, har testat några andra brädor som kännts mjukare och mer förlåtande, tex. med min bräda kan man inte softa ner på bredden men andra går det med utan att ställa den på kant om du förstår vad jag menar… -
Längden på brädan är mer induviduellt… Eller.. det har ju betydelse hur lång du är..
men jag är ca 190 och har två en 143 och en 154 cm..
åker mer på den som är 143…. -
Snow-kiting eller vad ni nu vill kalla det är nästan lika roligt som kite-surfing.
Ni som inte har testat… testa för faan.. du kan gör allt på snö som du kan göra på vatten.
Eller varför inte ta och åk upp för ett fjäll, packa ner din kite i ryggsäcken(en foil är lite smidigare tar ingen plast alls) och dra på ett puder-åk där ingen före dig någonsin har åkt… Jag gjorde de flera gånger själv i vintras..gryyyymt -
En flysurfer Maniac 9m^2, jag tycker det är en bra kite att börja köra med men på slutet av säsongen önskade jag att det var lite bättre lyft i den. Blåste de lite fick jag ta sats i nedförsbackar för att få till några schyssta hopp.
-
är en burton från 98, 99 något att ha? 155 lång (är 1,80 lång själv). tänkte testa att snowkita lite i vinter
-
Har själv alltid kört Burton mycket bra men jävligt dyra! Tyvärr
Logga in för att svara.