Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snowboard till snowkite

• Snowboard till snowkite

Publicerad av wille-plana på 12 februari, 2012 vid 16:23

Vilken snowboard passar bäst till snowkite?
    Eller köper man första bästa/billigaste man får tag på?

/Wille:confused2:

jaca svarade 12 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • rickard_nr1

Medlem
    12 februari, 2012 vid 21:37
    Wille Plana;681438 wrote:
    Vilken snowboard passar bäst till snowkite?
    Eller köper man första bästa/billigaste man får tag på?

/Wille:confused2:

beror lite på underlaget, kör du på hårt underlag är de ju inte fel å ha vassa kanter, kör man i lösare snö tror ja de kvittar

• jaca

Medlem
    13 februari, 2012 vid 08:55

Nu är jag absolut inte någon expert, men en freestylebräda som har samma form i båda ändarna dvs “twintip” kan vara att föredra. Nackdelen är att dom är rätt softa och sämre i hög fart. Jag vet att “Aboards” har två snowkite-brädor i sitt sortiment som verkar intressanta. http://www.aboards.eu

Annars så kan man i princip köra på en “vanlig” snowboard. Jag köpte en begagnat för 500:- som fungerar helt OK. Här i sydost kör vi mycket på snötäckta isar och isen sliter rätt bra på brädan och framför allt stålkanterna. Lägg på glidvalla och slipa stålkanterna så blir det mycket roligare.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snowboard till snowkite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.