Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Snower?
-
Snower?
Publicerad av anonym-anvandare på 16 oktober, 2004 vid 21:45Tjena! Nån som vet om man kan köpa snowfer brädor i sverige? http://www.snowfer.com/ vore ju ett bra vindsurf substitut på vinterhalvåret kanske? =)
stieberth svarade 17 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
jo jag har funderat på en skimbat oxå, fast jag tror att en snowfer kanske kan ge mer surfkänsla? hmm.. åtminstånde så borde man ju kunna öva på samma trix som på vanlig vindsurfing.
skimbat kostar ju en slant oxå.. undrar om man inte kan bygga en såndär snowfer själv? -
Dom ser rätt tunga ut snowfersarna.
Själv har jag kollat en hel del på kite o ha till snowboard. Inte ett dugg bra som wsurf träning men det är ju skön känsla i kite.Såg nån anonns för några år sen att man kunde hyra snowfer i åre så någon måste ju ha tagit in ett par ex.
Fördel med snowfer eller Bomans issurfbrädor (du har väl inte missat dom?) är väl att man har seglena redan. Billigare alltså men det ser ut att bli kite för mig. Tycker det verkar roligare än kitewing. -
Jag har tänkt mig att bygga en egen Snowfer, beräknar att lägga ut ungefär 3000:- mer får det inte kosta. Idén är att bygga på samma sätt som när man gör en vanlig surfingbräda, epoxy och frigolit.
Just nu sitter jag å skissar på ritningen, hade hoppats att någon annan redan hade gjort det jag vill göra..
-
Är snowfer tillverkad någonstans i Östeuropa? Man kan i alla fall tro det om man kollar på bilderna på Snowfer Fun Pictures On A No Wind Day…
-
Snowfer är patanterad och tillverkad i Kanada. Dom kostar ungefär 10000:- beroende av modell och dollarkurs.
Logga in för att svara.