Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Snowfer till salu – men under vilken rubrik?
-
Snowfer till salu – men under vilken rubrik?
Publicerad av sea_surf på 30 december, 2009 vid 20:34Köpte en begagnad Snowfer för två år sedan för 6 000:-, blir ju inte mycket använd då skidåkningen är roligare. Så det är onödigt att den står i garaget, tänkte väl kuscha iväg den för ungefär inköpspriset. Men vart på köp-och-sälj ska jag lägga in annonsen?
Christersea_surf svarade 15 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
ålarenset;593672 wrote:vad är det?? har du en bild?
En bräda som går att segla på snö, is (och även flyter om man i värsta fall går igenom isen). Funkar bäst på lössnö efter den lilla erfarenhet jag har. Man kopplar surfriggen till det hela, görs i Canada och nypriset ligger kanske kring 12-13000:- Jag ska knalla ner i garaget imorgon och ta en bild och lägga upp men jag vet som sagt inte vart på köp-sälj jag ska lägga in den.
/Christer -
åla: Det är en ”isbräda” som funkar både på snö o is, rätt stor har jag för mig men säkert grymt rolig!
-
aaah låter intressant, lägg upp en bild så är den kanske såld.
behöver den mycket vind för att komma igång när det bara är snö?? -
ålarenset;593696 wrote:aaah låter intressant, lägg upp en bild så är den kanske såld.
behöver den mycket vind för att komma igång när det bara är snö??Nu är bilderna tagna och annonsen inlagd under windsurfing/övrigt.
Det behövs ju inte mycket vind för att komma iväg, motståndet mot snö/is är ju mycket lägre än vatten. Jag har faktiskt inte varit ute mer än kanske fyra gånger och det har varit när VM-8:an stått pga hård vind. Då har 3.5 varit skön storlek. Annars känns det väl som att det behövs dras ner 1 kvm eller så jmfrt med motsvarande vind på vatten. Jag har kört i snowboardskor men vanliga vinterkängor funkar också. I övrigt vanliga hängselen som för windsurfing.
Det finns en fördel till – det är lätt att lära sig för nybörjare, brädan står ju rätt stadigt på underlaget.
/Christer O -
Det är väl så att själva snowferkonceptet är det närmaste en allroundgrej att ha som kan windsurfas både på snö och is. Här är en länk till hemsidan, brädorna görs i Kanada där man har tävlingar på det hela.
http://www.snowfer.com/
/Christer O
(och hade det inte varit rätt kul typ att åka skidor utför i Åre så hade jag väl använt brädan mer men det blir ju mest att den står i garaget. Kan i övrigt rekommendera Head Mojo 90 som inköpts för säsongen, funkar otroligt bra i lössnö) -
Satan vilken bjässe:grin:! Den där lär GARANTERAT flytta om man går igenom isen, till o med så man kan stå på den o surfa vidare om det skulle behövas:grin:!
-
kinetic;593994 wrote:Satan vilken bjässe:grin:! Den där lär GARANTERAT flytta om man går igenom isen, till o med så man kan stå på den o surfa vidare om det skulle behövas:grin:!
Den är betydligt kortare än en vanlig vågbräda, ligger väl under 2 m. Men klart, jämfört med skateboardlängd så blir den ju stor (som är stor jämfört med soppslevsvarianten) . Fördelen är att det känns lite som att windsurfa, mer brädkänsla tycker jag.
/Christer O -
Så man svänger som på en surfbräda oxå? Hur går det till?
-
Mr. Creamcheese;594143 wrote:Så man svänger som på en surfbräda oxå? Hur går det till?
Kolla in filmer på hemsidan som finns länkad till i tidigare inlägg.
/Christer O
Logga in för att svara.