Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snowkite event östersund!!!!

• Snowkite event östersund!!!!

Publicerad av jmaster på 21 januari, 2010 vid 18:10

Tjena pöjks and flicks!
    Nu är det bekräftat. Sveriges enda snowkiteevent kommer bli av!!!!
    Boka in to-sön 25-28 Mars. Östersund och Storsjön blir platsen.
    Massa info kommer men det som genomsyrar är passionen för sporten och att vi alla
    som älskar vinden samlas och har det göttigt. Även att sprida kunskap om sporten är en del i det hela. Vi har lyckats på Östersund Vinterstaden att vara samarrangör vilket gör det möjligt. Kort om innehållet:
    – to fri åkning på området
    – fre och lördag fulla med tävlingar som freestyle hopp o rails, speed med gps, en mot en catch the flag och varför inte vem e bäst på att poppa (höjdhopp) Alltså något för alla, självklart fri åkning på området.
    -sön sov ut och åk hem eller kräma ur det sista ur kiten.
    – lördag banketkäk, prisutdelning och party .
    – Demo av olika kites, skidor o brädor,
    – kringarr för allmänheten som prova på, staffet med trainer och bygga drake för barn.
    – allt paketeras med arret, boende, lunchkupong och bankettkäk.
    – bla, bla, bla det kommer mer, jag sprängs om jag inte fick skriva av mig lite.

Diskutera gärna här och kom med feedback och kommentarer här så länge. Hjälp att få ihop detta kommer behövas. Hör av er till mig på simon@ostersundkite.se om du kan bidra med något.

Ps. jag vet att man bara får skriva på ett forum, men det skiter jag i. Det är ju sveriges enda snowevent så då får man skriva överallt, ny regel ds. 😛 🙂

farbrorfraz svarade 14 år, 12 månader sedan 15 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • hengo

Medlem
    21 januari, 2010 vid 18:31

Najs!
    Bra initiativ, kommer absolut 🙂

• mikhogl

Medlem
    21 januari, 2010 vid 23:15

OOOO va trevligt! Hengo lär va vass i speed! Hur ser railsen ut, kan du fresta med någon bild?

• hildingdude

Medlem
    22 januari, 2010 vid 08:29
    hengo;595798 wrote:
    Najs!
    Bra initiativ, kommer absolut 🙂

är du där så ska jag försöka komma upp å se på kanske till å med glida runt lite om foten orkar med de 🙂

• pepa

Medlem
    22 januari, 2010 vid 11:27

Kan storsjöodjuret ta sig igenom is?

• jmaster

Medlem
    22 januari, 2010 vid 17:31

Bokat ett eget ”kitevandrarhem” Med 26 platser. Man kan gå till stan och eventområdet ligger rätt ut några hundratals meter utanför.
    ca 80 meter från centralstation oxå. Jag sa till farbrorn att jag tänkte fylla hela huset så jag boka allt :crazy:
    Lagom nivå, man kan hålla ner utgiften, laga eget käk, våningssäng men ändå bo schysst. ok standard med tv o självhushåll.

Railsen kan jag inte sända bild på för de har vi inte byggt än. jag ska kolla med åre och en del i östersund om lån för event samt bygga egna. Tar gärna emot tips och förslag på hur man gör. En sak som är viktigt är att de väger så lite som möjligt och är lätta att flytta. Hoppen kommer också behöva ha bas av träställning pga isen. En mobil bana, kan se olika ut varje dag. grymt.

Pepä: har en ide om att bygga en rails som ser ut som storsjöodjuret.
    Hörs mer SJ

• evelin

Medlem
    26 januari, 2010 vid 18:25

Bra initiativ Simon! Kul!!! Jag och Loe bor här i krokarna nu så vi kommer såklart!

• mumsillebabba

Medlem
    27 januari, 2010 vid 09:49

va grymt det kommer att bli.

• farbrorfraz

Medlem
    27 januari, 2010 vid 14:10

Hmm… speed med syrrans speedski-skidor… e det fusk? =)

• jmaster

Medlem
    27 januari, 2010 vid 18:24

Tjena pöjks and flicks.
    Speedlagg hehe, kör på. Det mesta som är kul provar vi.
    Jag är sugen på höjdhopp. Vad tror ni om ”popcomp” Ingen kick bara den som poppar högst.
    Nyheter: Preliminärbokat utomhusbad på fre kväll. Vedeldade vildmarkskar och bastu. Allt ligger vid vattnet så det finns uppborrad isvak. Om jag får bekräftelse så abbonerar vi hela stället själva. Vill vi kan vi beställa dit käk och får ta med egen dricka. O det ligger nära boende och eventområdet.
    info om bad: http://vinterstaden.se/parser.php?did=1:8
    Hörs mer
    Simon

• pepa

Medlem
    27 januari, 2010 vid 18:42

Jag kommer!

• tobas

Medlem
    28 januari, 2010 vid 15:49

Fasiken va grymt Simon!!!
    Åker upp mot jämtlandet på måndag och börjar i patrullen som vanligt på tisdag. Hoppas verkligen jag kan komma in och vara med nån eller några av dagarna. Kan kolla lite hur det ser ut med rails och dylikt från parken. Borde inte vara någon omöjlighet, men kan inte lova något än. Höres / Tobas

• jmaster

Medlem
    31 januari, 2010 vid 18:21

Tjo och lite news från Östersund.
    – Vi har börjat rita på rails och hopp. Kom gärna med tips att tänka på. De ska vara lätta i vikt och lätta att flytta o vrida. Har kontaktat två lokala skidbackar som har boxar och rails för att se vad det kostar att hyra en vecka.
    – Sponsorjakten har börjat. Finns tre steg man kan investera i. bris, kuling eller storm. Vill ditt företag eller vet ni om något företag som skulle vilja synas i detta så ge mig en adress så mailar jag sponsorprospekt. Behöver inte vara kiterelaterat.
    – För alla duktiga fotografer och oss andra blir det fototävling. Man ska sända sin bästa snowkitebild till oss. Vi gör ett galleri i utomhus längs skridskobanan och tävlingsområdet. Alla får rösta och vinnaren får pris och ära. Ska kolla om vinnaren får publiceras i tidning. Har lite olika kontakter där. Tänker mig att köpa 5 stora träd, kapa med motorsåg till stubbar som stativ, köpa rejält råaruggia tavelramar på loppis och rama in sveriges snyggaste kitepix. Kostnad för att få delta 30 kr till ram och stubbe.

All for now.
    Simon

Evelin: va roligt var bor ni? Grattis till kiddon.
    Tobas: gött att du snart e här. Kolla gärna box o rails, tusen tack

• hengo

Medlem
    31 januari, 2010 vid 18:38

kul kul!

Ju längre ju bättre!!!

Här ser du ganska bra hur våra railar är konstruerade. [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=j_7Pg17QKrg”]YouTube- badwindrehabkiting[/ame]

Den där setupen blir 12meter totalt, vilket är rätt bra, men gärna längre!. Ibland kör vi bara 6meters, men då blir det nästan mer som en lång kicker.

Allt man bygger tenderar att se extremt stort ut i garaget. När man flyttar ut de på isen säger de bara swoosh, sen är man över

• jmaster

Medlem
    3 februari, 2010 vid 18:37

Tjo.
    Snyggt klipp. Det där ser bra ut. och ganska enkelt att flytta samt bygga. Är det något speciellt rör eller diameter som passar sig bäst vid dubbelrör liggandes ihop?
    News: Fått tag i grymt bankett/partyställe. Blir egen bankett för oss med käk o en valfri dryck. Sen liveband, dj och precis sånt party vi gör det till. Lördag kväll. Insläpp för övrigt icke kitande folk kl 22. Allt detta kommer ingå i paketet man köper. Maten blir antingen en rejäl enkel kitemiddag eller lokala jämtländska göttigheter. Beror på en partner eller ej.
    SJ

• farbrorfraz

Medlem
    3 februari, 2010 vid 21:54

Hem till byn… men hur? Några i Skåne sugna på samåkning till Östersund?

Jag startade denna tråd på ämnet:[ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=71296″] http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=71296%5B/ame%5D

Ska vi hyra bil eller är det nån som sitter inne på en hel buss för 54 pers och gärna kör den upp?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snowkite event östersund!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.