Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing snowkite i gbg?

• hattfan

Medlem
    4 december, 2010 vid 11:34
    WakeNils;641319 wrote:
    idag, sjukt pepp och det verkar blåsa västligt, ale kanske?
    någon som är på, testa nya c4or!!
    Nils 073621093

AH! Fan va ruttet det är med tentor då, hade varit gött att prova de rackarna!

• djevulen

Medlem
    4 december, 2010 vid 12:35

jag sparar mig till i morra förmidda,är vinden med oss i morgon så drar vi nog till trollhättan isåfall,där e det mera snö

ta det nu easy i fiskebäck så höres vi i morgon

• wakenils

Medlem
    4 december, 2010 vid 14:51

jag är lätt på trollhättan!

fiskebäck levererade, gräset gjorde att det gick att kanta i det tunna snölagret, var betydligt bättre än det ser ut men brädan behöver lite ny valla och ska man ladda nåt vill jag ha mer snö…

någon har förresten byggt ett hopp med inrun på kullen i fiskebäck, finns det okända vinchar eller bogserar de tro?

• djevulen

Medlem
    5 december, 2010 vid 08:25

Nu e det dags å vakna Nils,,
    Jag drar till Torslanda golfbana vid 10 tiden,tror att snön räcker till nu men som tur e ska det ju snöa hela dan,

Om det är andra som åxå ska köra i Torslanda så tänk på att inte köra över greenerna,jag snackade med mannen som driver restaurangen och jag frågade om det var ok att köra på golfbanan å det var ok bara vi inte kör över greenerna men de ska vara avspärrade med rep eller någon slags avspärrningsband.

• wakenils

Medlem
    5 december, 2010 vid 08:30

någon som vill plocka upp mig på vägen eller i krokslätt?

• pepa

Medlem
    5 december, 2010 vid 12:24

Whäääät bunker-kicker för vinst!

• wakenils

Medlem
    5 december, 2010 vid 19:14

riktigt najs idag! men hur f-n poppar man?? lyckas inte få nån vettig kant… kanske är för tunnt med snö än iofs

några frames från idag, nicco, flygande djävlar och nya c4an

• lelleee

Medlem
    5 december, 2010 vid 19:24

Fint, imorn börjar snökitesässongen i Varberg, gött som fan. Hur va vinden på Torslanda?

• wakenils

Medlem
    5 december, 2010 vid 19:38

hyfsad till en början men droppade av sen… fan att man var seg ut, körde 11an hela tiden, ibland välriggad ibland knappt styrfart
    känns som att man får leva med vind som går av/på när man kör på land

körde inte pepparkakslaget idag?

• lelleee

Medlem
    5 december, 2010 vid 20:01

hehe,, jag varvade sliderkörning med pepparkaksbak å 240rally.. det är kul på landet

• pepa

Medlem
    5 december, 2010 vid 20:40
    WakeNils;641418 wrote:
    riktigt najs idag! men hur f-n poppar man??

Du brukar ju säga att en viss snubbe har kajten högt, nu vet du varför!

• above_the_law

Medlem
    6 december, 2010 vid 18:54

Ja, det var ju rätt kul så länge som vinden var något så när ok… Bra ställe i a f med en hel del variation:-)!
    Nils:
    Blev det inget från när vi droppade den där betongmuren/half-bowlen? Fräckt som sagt om man skottar upp lite mer snö mot väggen så man kan köra wall-rides, grinda kanten och varför inte en fet Alleyooooooooop?
    Jag testade en wall-ride från vänster (med vinden) men kom in med för lite vind/fart och tvär kant, men kul var det i a f:-)

Ang popp så gick det ju rätt bra när man hittade en mindre men ganska brant kant i snön och lite mjukare snö så man verkligen kunde kanta emot hårt. Dessutom tycker jag det funkar bättre om man skickar framfoten extremt mycket uppåt/utåt snarare än båda fötterna över ryggen bakom. Fusk-R kanske man kan kalla det;-)

• wakenils

Medlem
    6 december, 2010 vid 23:08
    Pepä;641436 wrote:
    Du brukar ju säga att en viss snubbe har kajten högt, nu vet du varför!

har en lista på folk som gör det men denne specielle man får det att se snyggt ut, en mästare på att trycka ner bommen kanske? för mig blev det moshmoshgayley2blind när jag höjde…

droppet var tyvärr utanför bild, men det blåste ju inget då ändå… får ta det nån gång när det går att komma in med ordentlig fart!

• above_the_law

Medlem
    7 december, 2010 vid 14:03
    WakeNils;641566 wrote:
    har en lista på folk som gör det men denne specielle man får det att se snyggt ut, en mästare på att trycka ner bommen kanske? för mig blev det moshmoshgayley2blind när jag höjde…

droppet var tyvärr utanför bild, men det blåste ju inget då ändå… får ta det nån gång när det går att komma in med ordentlig fart!

Aha!
    Svårt att se med en stillbild, men där kommer jag ju faktiskt med fart och ligger en liten bit upp på muren i svängen:-).
    Ser först ut som om jag bara ligger på knä efter en vurpa…
    [img]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=137&pictureid=961&thumb=1[/img]

• above_the_law

Medlem
    7 december, 2010 vid 14:21
    WakeNils;641566 wrote:

Ahh, där är jag ju faktiskt en liten bit upp på muren i alla fall:-).
    Ser först ut som om jag ligger på knä efter en vurpa eller nåt´ju…
    [img]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=137&pictureid=964&thumb=1[/img]

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing snowkite i gbg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.