Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snowkite i Gbg-området?
-
Snowkite i Gbg-området?
Posted by neven on 14 februari, 2005 at 09:13Är det någon som vet några bra ställen att åka på?
metallifredd replied 19 years, 10 months ago 6 Members · 11 Replies -
11 Replies
-
det snackas nått om tippen. är själv nyinflyttad så jag hade också gjärna tatt lite tipps.
-
Fiskebäck skall det visst vara nåt bra ställe på, men jag vet inte exakt var. Kan vara samma som det du menar.
-
hallo!
Jag + fredd var ute till Fiskebäck och rekade lite igår, dock var vindriktningen fel så det hade blivit svårt att köra…ska visst var bra i W där.
mvh
alex -
det lutar åt att jag drar ut till Tippen/fiskebäck idag. Ska bara få tag i mina två polare. De har bil. Ser ni en folkabuss så är det vi.
-
Tänkte köra imorgon och onsdag ev. SMHI säger NO till och med Onsdag och SV på torsdag. Sedan töar det nog på fredag…
Var kan man köra på NO då??
Var exakt är denna tipp? -
ja va på Tjolöholm i dag o åkte på ängarna framför p platsen de va lite lite snö men annas bra i nordlig vind
-
Svar till:
Var exakt är denna tipp?
[/ QUOTE ]
Ingen aning. Som sagt så är jag ny här, följer strömmen. Är grymmt sugen på att köra på vatten. Är det askimsviken som är bäst häromkring? Hört att åsa ska vara bra men det är vell en bit dit?
-
Skall precis beställa en lite tjockare våtdräkt och extra neopren-väst för att kunna ge mig ut på vattnet så snart som möjligt. Men jag är rädd att det kan dröja ett tag till…
Askim är bra, men bara på SV. Annars får man tyvärr åka en bit till Björlanda, Gottskär eller Åsa beroende på riktning.
Men nu är det snökite som skall testas! Frågan är dock bara var??
-
Ligger på vänster sida när du kör mot Fiskebäck/små-båtshamnen. Har bara kört på väst…
/J
-
jo det blev det…var ju där o vände i söndags…
Sanjuro: En annan e ju seriös och exjobbar nu så ingen åkning på vardagar för mig tyvärr..
Log in to reply.