Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Snökite › snowkite i lofsdalen
-
snowkite i lofsdalen
Publicerad av wisco på 29 januari, 2007 vid 12:11tjena, sist jag va i lofsdalen såg jag några drakar ute på sjön. Ska dit denna vacken igen och har ev. med en kite då. Är ni många som kör där?
above_the_law svarade 17 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Tjena. Jag är den enda som bor där som kör kite. Annars är det väl någon turist då och då. Själv är det bara andra året som jag kör men jag hänger gärna på om det blir lite vind. Ser tyvärr lite dåligt ut den här veckan. Jag driver ICA butiken i byn så du kan väl kika förbi och fråga efter Robert.
-
Tjena!
Familjen har hus i Lofsdalen så jag brukar vara upp var och varannan helg. Även polaren som kitar har hus där.
Det har väl blivit mest kört på myrarna mellan
Hovärken och Slagavallen. Vi har också kört lite på sjön.
Ska även upp och utforska vidderna på Sömlingshågna när det blivit lite mer snö.
Grymt kul att det är fler som kör i Lofsdalen.
Vi var där i Lördags och det var grymma förhållanden.
Ni kan ju messa erat nummer till mig på 070 646 21 95 så hör jag av mig nästa gång jag ska köra.Kristofer
-
Fan va kul! Tyvärr kommer jag inte få med mig nån drake den här gången men det här är ju bra å veta till nästa gång. Men på ICA kommer vi ju garanterat att titta in å handla lite av dig Robban.
-
Vart en dryg timme idag på förmiddagen nere på sjön. Bra vind men lite halv kasst före!
-
Ser ut att bli lite vind i morgon. sticker eventuellt ut en sväng på em. Är det någon annan som är här i helgen?
-
Ska tyvärr inte upp den här helgen men det blir nog ganska snart.
Vart ska du köra? Har du några grymma spots? -
Nej, några grymma spots har jag inte ännu. Har bara varit här sen september och bara hunnit vara ute ett fåtal ggr. Har kört på sjön och någon myr efter skoterleden från hovärken mot funäsdalen. Bara det blir ordentligt med snö så har jag tänkt testa på svanhågna och sömlignshågna. Tror att det finns fina ytor ovan trädgränsen där. Har du provat?
-
Hej !
Jag har varit i Lofsdalen några gånger, sjön går att åka på men då ska det vara rätt vindriktning (=1 dag sist jag var där 1 vecka o då var det byigt)
Bästa stället är att ta snövesslan över sjön upp på kalfjället, blåser det från fel håll får man gå upp till bergspasset sista 500 metrarna.
Efter det så är det några mil öppen kalfjällsplatå, väldigt bra!!
På hemvägen så går det att glida ner för berget genom skogen fram till sjön, finns en våffelstuga på vägen ner.
Är man bekväm så passar man sista vesselturen o får skjuts tillbaka till byn.//Thomas
-
Precis. Det var dom fjällen jag pratade om innan. Förstod att det skulle vara bra. Det stämmer med sjön också. Körde en gång i fjol vår då det blåste längs med sjön från Glöte hållet (ostlig) då var det riktikt bra. Hyffsat även från västlig.
-
Var upp i helgen och körde några timmar på Lördagen!
Tänkte jag skulle gå in och hälsa på dig på Ica, Robban men det vart aldrig tillfälle.
Vart det något åkt för dig? -
Nej. Det har blivit dåligt med allt annat än arbete de senaste veckorna. Det blir ganska intensivt under sportloven. Får se nu om det kan finnas lite tid fram tid påsk. Annars får jag hoppas att snön ligger kvar ett bra tag även efter påsken.
-
@wisco 362441 wrote:
tjena, sist jag va i lofsdalen såg jag några drakar ute på sjön. Ska dit denna vacken igen och har ev. med en kite då. Är ni många som kör där?
Tjena!
Jag bodde hos en riktigt skön Aussie i Vemdalen för en tid sedan som kitar och kör turer upp på fjället med skoter. Han heter Tim och har rest runt i jeep genom hela Afrika bl a…..
Nu driver han VIP Ski Lodge i Vemdalen (inte långt från Lofsdalen). Det är ett riktigt nice ställe med chillad stämning och världens goaste fårhund som kompis. Vi fick t o m låna skotern mot att vi fyllde på bensin i dunken efteråt när han inte var hemma. Han kör på Slingshot men ni har väl egna prylar antar jag? Han kör även kurser för ev flickvänner eller nybörjarpolare…
Ring honom på: +46 70 257 12 86
eller maila på: tim@vipskilodge.com
Kolla: http://www.vipskilodge.com
Hälsa från Nicco Schiller och hans fru Caroline som var där på ett bröllop men tog med min BEST Waroo-07:a så klart:-)
Logga in för att svara.