Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Snökite › Snowkite spots nära Gbg ?
-
Snowkite spots nära Gbg ?
Publicerad av nibbe på 21 november, 2010 vid 09:48Halloj ! Undrar helt enkelt om några öppna ytor nära kusten runt om i Gbg som går att ta sig runt på sin snowboard och kite. Hörde nått om fiskebäck? och någon golfbana i norra delen av Gbg? :laugh:
10ms-anders svarade 13 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Torslanda golfbana, körde där igår. Tycker tveklöst att det är göteborgs bästa snökite spot tack vare kuperad terräng och bra med vind.
-
Ligger det nån snö kvar där fortfarande? Vilka vindriktningar funkar det på ?
Hur är acceptansen på att åka runt på golfbanor? De brukar väl vara rätt rädda om sitt gräs och tjälen kan väl inte ha hunnit sätta sig än i marken? -
Okeej! Var ute och checkade Fiskebäck, öppet och bra men ingen snö :/ Ska kolla Torslanda så fort de kommer lite mer snö. Men som sagt.. acceptansen att köra på golfbana ? tackar för tipset 😀
-
Det har aldrig varit några problem. Många som kör där på vintern.
-
Allemansrätten gäller på golfbanor, förutom just på tee och green, så det är inget som hindrar att man kör kite där.
-
När tänkte du åka dit??
Vi kanske kan åka tillsammans om du vill ha sällskap.
-
Alltid kul med fler 🙂 Men kanske blir lite för mkt vind eftersom jag bara har en 12 kvm kite. Ser ut som de ska blåsa upp mellan 10 – 14 m/s
-
Ligger snön kvar är det inte omöjligt att även jag testar där till helgen. I brist på snö sticker jag nog ut på vattnet istället. Hoppas vinden håller i sig nu till helgen.
-
E d ok me snö ute i torslanda? Ja drar lätt dit en sväng på lördag om d blåser. NO måste la funka bra där eller? Har dock ingen pump så d hade vart gött om d kommer fler så man kan låna.
-
Hur är det runt Alingsås? Tänkte ta en tur i morgon, mer snö där och det ser ut att vara stora fält no om Alingsås. Någon som vet någon “bättre” spot runt där?
-
Jag är iallafall så sjukt sugen att dra ut lördag och köra där de finns snö !!
-
stepet;640694 wrote:Hur är det runt Alingsås? Tänkte ta en tur i morgon, mer snö där och det ser ut att vara stora fält no om Alingsås. Någon som vet någon “bättre” spot runt där?
kolla smhis snödjupkarta ! ser bra ut innåt landet.
Logga in för att svara.