Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snowkiting på steroider

• cortex

Medlem
    23 december, 2005 vid 20:56

Faen vilken cool video!

Det är bl.a det där som Skywalk/Flysurfer Taco är gjord för. Vi lattjade lite med en sådan i Österrike för ett par veckor sedan. Fast det känns som att man borde ha ett paraglider-cert innan man funderar över att köra som snubbarna i filmen.

God Jul på er allihop!

/Kaj(Tech)

• ryden

Medlem
    24 december, 2005 vid 01:18

Shit!
    Det där så sjuuukt roligt ut!! 😀 Och farligt..
    Sjuka killar dedär.
    Var får man tag på en såndär leksak?

• mrmille

Medlem
    24 december, 2005 vid 08:39

Känns som att det är en vanlig fallskärm eller?

• zilversurfarn

Medlem
    24 december, 2005 vid 09:19
    mrmille wrote:
    Känns som att det är en vanlig fallskärm eller?

Verkade gå betydligt fortare än de glidskärmar jag flugit iallafall, men det var ju ett par år sen…
    Jäkligt läckert var det iallafall. Lite kollisionsrisk mot skidliften där på slutet!

• cortex

Medlem
    24 december, 2005 vid 10:28

Ryden, jag kan nog plocka hem en Skywalk Taco åt dig om du vill ha.

Livförsäkring får du fixa själv. 🙂

/Kaj(Tech)

• ryden

Medlem
    24 december, 2005 vid 15:33

Vad går den lös på?
    Man måste även ha nån form av sele till den förstår jag?

• skanepaul

Medlem
    24 december, 2005 vid 21:19

Cool video!?? Jävla fransmän, fan vad fula dem är! Det där såg ju riktigt töntigt ut, ursäkta, men det tyckte jag. Men så tycker jag ju att man ska stå på laggen…

• ryden

Medlem
    24 december, 2005 vid 23:46

hmm. det var ett annorlunda ordval. Kanske du har provat på lite tyngre grejer 😛

Men jag håller verkligen inte med dig där.

Vist ska man stå på laggen när man åker slalom.
    Men nu är det inte slalom vi snackar.

• rille

Medlem
    25 december, 2005 vid 11:43

Borde det inte gå att fixa en skärmflygsele och ett kort linkit som man kopplar in på sin vanliga kite (av foil-typ då helst…). Nån av kitekrängarna här som har koll?

• cortex

Medlem
    25 december, 2005 vid 21:18
    Rille wrote:
    Borde det inte gå att fixa en skärmflygsele och ett kort linkit som man kopplar in på sin vanliga kite (av foil-typ då helst…). Nån av kitekrängarna här som har koll?

Jo, det ”funkar” på bl.a Flysurfer Speed. Armin (VD på FS) har gjort det ett antal gånger både på skoj och för att testa en del aspekter med kitesen som annars är lite svårtestade. Inget man ska ge sig på själv om man inte vet exakt hur man ska ställa in det hela för flygning hängandes direkt i bridlarna.

BTW, angående Taco. Priset var tydligen inte helt spikat ännu men jag tror det hamnar på ca 8-9 kkr för en 10 kvm med bridling för paragliding. Det du behöver till det är sedan en paraglider-sele. Du kan dessutom hänga på den ett 4-linors system och snowkite’a med den.
    Men som sagt, det är ju livsfarligt i en helt annan kategori än kitesurfing.

/Kaj(Tech)

• mrmille

Medlem
    26 december, 2005 vid 12:49
    Ryden wrote:
    Shit!
    Var får man tag på en såndär leksak?

Det är vanliga hoppskärmar
    Modellen kallas Stilettos
    Sen är det någon velocity med också

• nic

Medlem
    6 februari, 2006 vid 17:16

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snowkiting på steroider

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.