Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snowkiting, Umeå, Var?
-
Snowkiting, Umeå, Var?
Publicerad av stebe på 3 januari, 2004 vid 16:49Jag åker upp till Umeå några dar nästa vecka och tänkte passa på att få åkt lite på snön, om det finns nån?
Jag skulle vara tacksam för lite tips på bra spots
mvh stefanhengo svarade 21 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
finns knappt någon snö nu, men man kan ju hoppas på att de blir mer tills du kommer.
Villanäs är bra.. ligger typ 0,5-1mil söder om umeå. kör förbi sjukhuset, fortsätt mot holmsund, sväng höger när du ser en skylt där de står villanäs. fungerar vid syd, sydväst.blåser det nord så forsätt på samma långa väg och kör till obbola, å leta upp nån vik där, finns alltid
-
Om väder och temp tillåter kommer Hengo och jag(Peter) att testa Tavelsjö imorgon.Skall enligt lokal info vara bra där.Ring mig på
090-45533
070-3993027
Peter -
Det verkar som det tänker bralla på ganska bra från syd imorn är det värt att ta en tur ut till Villanäs.. funkar det att köra där nu?
-
Svar till:
Det verkar som det tänker bralla på ganska bra från syd imorn är det värt att ta en tur ut till Villanäs.. funkar det att köra där nu?
[/ QUOTE ]
SKA DE BLÅSA?!!vet inte riktigt hur mkt snö det är där, kan höra med knugen. ikväll han vet
-
ooh verkar kunna bli riktigt kanon!
Onsdag förmiddag: Syd, 11-14 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 90%
Onsdag eftermiddag: Syd, 10-13 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 80% -
Låter bra, rapportera gärna in det på steffo.
ps Jag kollada SMHI:s kustväder -
äre för lite snö i villanäs kanske nån sjö kan funka, där det inte blåst och flödat lika mycket
-
Tavelsjö kanske, synd att det är så lite snö det är mer hemma i värmland men där är vind lika sällsynt som giraffer
-
hahaha!
knugen var inte hemma, men det snöar ju sojm fan nu och har kommit lite puder så det blir nog bra, och det ska ju blåsa sate så!
jag och johannes drar nog ut till villanäs kring 10, om han får tag i nån bil! annars kanske man får släpa sig till något närligggande fält.. -
uuhh kanske blir kring halv 11 ändå..
nu är det 0,0°C ute och medelvinden ligger på 7,9m/s ute i holmsund, känns som det är dags att nanna! -
skit.. johannes är sjuk och jag har ingen skjuts! nån som vill plocka upp en förlorad jävel? 073-9831860
Logga in för att svara.