Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snowkiting (utan snö)

• Snowkiting (utan snö)

Publicerad av nic på 15 december, 2004 vid 23:49

666_w.jpg

Chasta tar sig upp för berget (Col de Lautaret, Serre Chevalier) som gott kunde fått sig lite mer snö.

brickan svarade 20 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • nic

Medlem
    15 december, 2004 vid 23:53

667_w.jpg

…och hoppar ut över stenar å bråte. Kiteloopar sin Ozone Frenzy05 14kvm med lätthet ner till landning. Finns bara en Chasta…

nic

• ian

Medlem
    15 december, 2004 vid 23:55

hehe, jaja man tar det man har.

är det bara jag eller är det väldigt likt stället där en kille gör trippel kiteloop med frenzy -04?

• nic

Medlem
    16 december, 2004 vid 00:05

Samma kille fd snowboardproffs innan snökitingen tog över, vet inte om det är samma plats men det är det säkert eftersom det verkar vara hemmaspot på vintern. På sommaren rippar han i Haiti med Frenzy på vattnet 🙂

nic

• chili_con_arne

Medlem
    16 december, 2004 vid 00:38

Ska till Les2Alpes den 8/1… Det ska tydligen bara ligga bara ligga 6 mil därifrån. Har även för mig att det är en tävling där då. Om man får med polarna så blir det väl och åka dit. Hoppas det kommer några fler dump med snö innan bara.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 december, 2004 vid 07:42

Räkna inte med nått dump i Serre, ca 300 soldagar om året. När jag var där kom det ingen snö förrän i slutet av januari. Säker grymt när det är mycket snö men värdelöst vid lite snö

• anonym-anvandare

Medlem
    16 december, 2004 vid 10:14

Jag var där förra nyår 2 meter 2 veckor senare 4 meter så visst kan de få snö underbar åkning!

• chili_con_arne

Medlem
    16 december, 2004 vid 12:46

Les2Alpes ligger dock högre än serre… och col du lautaret ligger väl ganska så lågt. Just nu är 40 cm bara frown.gif Men kan ju hända mycket bara under en natt!

• nic

Medlem
    16 december, 2004 vid 14:59

Det enda man kan säga med säkerhet är att det är osäkert under jul/nyår med snö i alperna nuförtiden. De väntar storm i Serre under fredagen, om den innehåller snö eller inte får vi se…
    För de flesta av oss är det nog mer relevant med 1 meter på Hardangervidda sedan 1 månad tillbaka cool.gif

nic

• brickan

Medlem
    16 december, 2004 vid 15:05

Det är ungefär som om man kitar i habo när det blåser syd fläckvis med vatten.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA