Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Snurrstol till T4
-
Snurrstol till T4
Publicerad av alexullared på 1 maj, 2006 vid 18:44hej
Är det någon som vet var man kan få tag i ett nytt underede med snurr i till passargerarstolen så att man kan snurra den?
eller ska man bygga ett själv? och hur då? hur stränga krav är det på sånna grejer? va nån som sa att säkerhetsbältesinfästningarna skulle klara 2 ton så kanske samma?
många vanar har väl snurrstolar med det är inte så vanligt på VW vad jag har märkt.
Är det någon som har några erfarenheter att dela med sig av??
brandodahome svarade 18 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Jag har inget svar till dig, tyvärr, men jag letar efter samma sak fast till en Mercedes Sprinter.
Brorsan har kollat Blocket efter vanstolar med snurr men dom är dyra och fuuula i hemska färger.Helst vill jag nog ha SAAB 9000 stolar med snurrfunktion. Kan man köpa “snurren” löst och i så fall vart?
/Jocke
-
feg wrote:Jag har inget svar till dig, tyvärr, men jag letar efter samma sak fast till en Mercedes Sprinter.
Brorsan har kollat Blocket efter vanstolar med snurr men dom är dyra och fuuula i hemska färger.Helst vill jag nog ha SAAB 9000 stolar med snurrfunktion. Kan man köpa “snurren” löst och i så fall vart?
/Jocke
I Sverige vet jag inte men jag har sett rätt många snurrvarianter i tyska reimos katalog. De kanske kan skicka till human frakt..? http://www.reimo.de
-
Men blir nog till att bygga nåt själv.
men vad ska den tåla för att klara besiktning och lite krockar??
vad finns det för krav? -
Judo-Freddan wrote:feg wrote:Jag har inget svar till dig, tyvärr, men jag letar efter samma sak fast till en Mercedes Sprinter.
/Jocke
I Sverige vet jag inte men jag har sett rätt många snurrvarianter i tyska reimos katalog. De kanske kan skicka till human frakt..? http://www.reimo.de
Shit, fanns ju en hel del intressant på den där sidan. Synd att man inte var så skärpt på tyska lektionerna. Sidan fanns ju på engelska, men inte “shoppen”…
/Fjant
-
AlexUllared wrote:hej
Är det någon som vet var man kan få tag i ett nytt underede med snurr i till passargerarstolen så att man kan snurra den?
eller ska man bygga ett själv? och hur då? hur stränga krav är det på sånna grejer? va nån som sa att säkerhetsbältesinfästningarna skulle klara 2 ton så kanske samma?
många vanar har väl snurrstolar med det är inte så vanligt på VW vad jag har märkt.
Är det någon som har några erfarenheter att dela med sig av??
Kolla http://www.vanman.se/ klicka på länken stolar. Längst ner finns underredan till vanar, men det går kanske att skruva fast dom i vad som helst.
-
där fanns ju sådana=)
men inte till vw.. men fanns till van i fyndlådan för 600 spänn.. men lite durt nästan för att bygga om det så att det passar.. nog nästan lika lätt att bygga från grunden..har lite funderingar på att bygga in ett litet låsbart förvaringsskåp under också.. o ha kamera o sånt i… frågan är bara vad det behöver hålla?
-
AlexUllared wrote:där fanns ju sådana=)
men inte till vw.. men fanns till van i fyndlådan för 600 spänn.. men lite durt nästan för att bygga om det så att det passar.. nog nästan lika lätt att bygga från grunden..har lite funderingar på att bygga in ett litet låsbart förvaringsskåp under också.. o ha kamera o sånt i… frågan är bara vad det behöver hålla?
Har byggt ett sådant. Jäkligt gött att kunna låsa in laptopen, kameran och plånkan när man surfar.
-
Har letat ganska länge efter en vändbar stol… (Bildelbasen) ska nämligen finnas i VW multivan. Har hittillls inte lyckats. Hittade något på en tysk site, kostar dock “lite” för mycket.
Logga in för att svara.