Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snygg liten wakefilm
-
Snygg liten wakefilm
Publicerad av neven på 18 augusti, 2008 vid 20:00hengo svarade 16 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 26 Svar -
26 Svar
-
Nice! Jag undrar just när folk ska börja ploppa ur sig kiteklipp av samma klass. Vad krävs för utrustning för att nå dit?
-
@sourra 491918 wrote:
Nice! Jag undrar just när folk ska börja ploppa ur sig kiteklipp av samma klass. Vad krävs för utrustning för att nå dit?
Det krävs en kiteare med bindningar som inte dinglar och har grym stil. En kiteare som gör snygga grabar och inte bara en massa handlepasses. Andy Gordons produktioner är ju i klass med detta bara det att Hadlow ligger sååå långt under stilmässigt, frågan är om det ens går att åka kite lika snyggt, fast de gör de ju om man kolla på LF internationalteamet, hehehe.. sen krävs de ju såklart en bra filmfotograf, en riktigt shyst HD kamera och en redigerare med känsla för film och inte specialeffekter
-
sourra;491918 wrote:Nice! Jag undrar just när folk ska börja ploppa ur sig kiteklipp av samma klass. Vad krävs för utrustning för att nå dit?
Ja, det hade varit riktigt kul om ”amatör”-filmerna (som då börjar bli lite semi-pro) börjar hålla sån här klass.
Den första är i alla fall filmad med en Sony PMW-EX1 som ju är ganska fet, men jag tror i princip att det funkar med en enklare HD kamera som har en bra framerate så att man kan göra najs slo-mo.
-
Man behöver:
* En som pallar att stå och filma
* Hyffsat fint väder, mycket ljus och vind – ovanligt?
* tele lins
* Några åkare som pallar att lägga upp trix – egentligen det svåraste?!
* HD kamera, stativ och ett polariserande filter
* Nån som kan redigera
* Skulle gärna sett ett hard case så att man kunde ligga i vattnet och filma.Let´s do it
-
Ingen som råkar sitta på en adapter som gör att man kan ansluta fotoobjektiv till videokamera?
-
sourra;491950 wrote:Ingen som råkar sitta på en adapter som gör att man kan ansluta fotoobjektiv till videokamera?
Tyvärr, men jag vet vart du kan köpa ett för 200dollar, jag har vart sugen på en.
-
När vi ändå är där passar jag på att posta den som blev flyttad till ”andra brädsporter” igen. http://www.pushprocessmovie.com/trailer/ bs180 indyn i slutet av filmen är sjuk
sourra; bygg en egen 🙂 -> http://www.youtube.com/results?search_query=35+mm+adapter&search_type=&aq=f
http://www.jetsetmodels.info/products.htm -
det var billigt, men då har den varken vibrerande sencor eller spegel. Tror det blir ett jäkla mek att filma någonting som rör sig tyvärr
-
Jävligt schyssta. Vad använde du för att få till den där trail-effekten nånstans vid mitten av filmen? Har försökt manuellt men det blir inte alls bra.
/Egg
-
egget_;491959 wrote:Jävligt schyssta. Vad använde du för att få till den där trail-effekten nånstans vid mitten av filmen? Har försökt manuellt men det blir inte alls bra.
/Egg
Hehe. Alltså det här är inte mina filmer. Bara hittat dom på nätet och tyckte dom var riktigt schyssta… 🙂
-
sourra;491950 wrote:Ingen som råkar sitta på en adapter som gör att man kan ansluta fotoobjektiv till videokamera?
Går det verkligen att göra på ett bra sätt? Finns väl ingen videokamera med mount för vanligt fotoobjektiv. Varför är det så?
-
@sourra 491950 wrote:
Ingen som råkar sitta på en adapter som gör att man kan ansluta fotoobjektiv till videokamera?
Jag har sett att det finns x2-objektiv som man kan koppla på men de är speciellt för videokameran. Finns till sony vet jag och säkert till en massa andra också.
/Egg
-
egget_;491964 wrote:Jag har sett att det finns x2-objektiv som man kan koppla på men de är speciellt för videokameran. Finns till sony vet jag och säkert till en massa andra också.
/Egg
Japp sånna funkar utmärkt.
Men med kamera objektiv kan man få ett väldigt litet fokus djup.
Så att allt annat förutom åkaren är ur fokus.
Logga in för att svara.