Senaste nytt Forums Snyggast crash-trick?!

  • diil

    Medlem
    17 september, 2003 vid 23:16

    Eller en variant på denna:

    Man håller på att lära sig vindsurfingens ädla konst på pappas gamla 1980-pråm med expanderande gummi-mastfot. Man håller på att faktiskt få upp seglet ur vattnet för en gångs skull, masten lutar faktiskt redan 30-40 grader. Då släpper mastfoten ur brädan, seglets del ovanför bommen tippar av sin tyngd ner i vattnet igen, och mastdelen under bommen kommer då följdaktigen rakt uppåt, med kraft. Illa när man står grensle över den och har ca 2 nanosekunder på sig att reagera… Ouuuch. smile.gif

  • sunil

    Medlem
    23 september, 2003 vid 07:45

    HAHA detta va en av dom bästa sidorna på länge, kan väl bidra me när ja bröt av ca 10 15 cm av nosen på min gamla kinetic i ett våldsamt kastfall, ja blev jävlit förvånad när ja kom upp bland en massa små vita frigolitklumpar och såg att nosen på brädan var på väg att flyta iväg!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 september, 2003 vid 08:59

    Hehe….. Måste dela med mig detta
    ** sorry Bj**e jag kan inte bära på denna hemlighet längre

    För många år sedan lyckades en polare till mig med bedriften att segla på & ÖVER en kobbe.
    Bj***e höll på att lära sig komma i stropparna och var så upptagen med detta så
    att han inte kände den slör av rang han på börjat…….
    vi andra såg vad som skulle komma att hända men kunde inte ta in att det var möjligt.

    Stumma såg vi när han brände rätt på den meterhöga klacken i full sula med den lånade tiga 260 som han skulle vara såååå rädd om.
    ETT horibelt plast mot berg ljud som skar i en vindsurfares själ följt av ett
    raspande skrapljud av en fena som blev ett par centimeter kortare…..
    bakom klacken på börjas tricket framåt “kastfall no hands” endast krokad i selen och där han
    lyckas hamna på insidan bommen i seglet med fötterna upp ur vattnet som två ubåts periskop

    Vi stod först och tittade helt förstummade och försökte ta in vad ögonen just bevittnat, när det sjönk in brast vi ut fullständigt
    Inget gick sönder men brädans undersida såg ut som att den blivit påsatt av en kåt tiger HE HE HE, låt mig säga att brädans ägare inte var lika road…….

  • nordgren

    Medlem
    23 september, 2003 vid 09:10

    Hohohoho! Den var bra. grin.gif

  • clemens

    Medlem
    23 september, 2003 vid 17:23

    Någon annan som lyckats med det jag lyckades med häromdagen?
    Var så överiggad att ja inte vågade kroka i mig, bygger då upp riktigt fin fart å känner att kastfallet var på G.
    Tänkte då att de va lungt för ja va ju inte ikrokad så de var bara att släppa grejerna….men i luften lyckas man ju kroka i sig å får en jävla nack knäckare…

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Snyggast crash-trick?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.