Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Snyggaste bilden…
-
På surfresa: Lättvind/surfsegling på Tenerffa- Calle N rättar till brädan innan droppet
för att “go down the line”…kanonsegling 5 timmar hemifrån Foto: Malin -
En liten julhälsning. Bilden tagen 1987 (innan jag lärt mig segla med hängsele, brädan är en Surfpartner DRY. Platsen är Motala, Varamon.
-
God Jul!
Johan vinterseglar utanför Dalarö. Tryck i bitarna och bra spirit!!!
FOTO: Krille -
An other day in paradise…MAUI-HAWAII 2002
Da Swedes on the way out -
Tagen på Rhodos förra sommaren. Helt underbart varmt och blåsigt.
Hang loose i vintermörkret
WSB – Windsurfbeach -
Måste vara något fel på Konfens server för denna bild ligger som bifogad dit
-
Vad passar bättre en gråmulen vinterdag än att städa bland gamla diabilder…?! Denna bild är tagen i Vänersborg, anno 1977.
Eventuella anmärkningar eller kritik på min teknik eller utrustning kan iofs enkelt avfärdas med att Allers instruktionsbok (årets julkalender) gavs ut först två år senare, men jag vill ändå kommentera några saker:Den utstuderade WC-stilen (nån som undrar ?) är inte en slump, eller uppkommen ur ett trängande behov. Den uppfanns av Jonny Myrin som blev Sveriges andra världsmästare nån gång vid denna tid. (OBS Robby vann VM vid 13 års ålder redan 1976!)
Bominfästningen…. som gammal scout var denna disciplin normalt en av mina styrkor — men denna dag var kanske inte min bästa 🙂
Skorna – det var inte dyrt att windsurfa vid denna tid, för det fanns i princip inga prylar (utöver kompletta TenCate brädor att köpa). Så skorna är inköpta på NK’s sportavdelning och jag minns att dom rubricerades brottarskor.. men bra halkskydd hade dom !
Det var INTE bättre förr !!!
-
Hehe. skön bild…
…………………………..
RING SÅ SEGLAR VI…
-
Inte ja som tagit den eller e med men de va väll
såhär de såg ut när man börja.………………………….
RING SÅ SEGLAR VI..
-
Cool bild. Är detta orsaken till att Sitt-selen började tillverkas ??
Johan
Logga in för att svara.