Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Snyggaste segel?

• adde

Medlem
    29 september, 2006 vid 10:37

Allt är ju barn av sin tid. Vissa saker är stencoola när de dyker upp men sen tycker man de är blasé, andra saker “växer” och blir snygga först när man vant sig vid dem.

Jag gillade Naish 05 grafik (vågbrädor och vågsegel), iaf vissa färgkombinationer: här ses svart-rött i händerna på en kitare [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=7721&d=1101749242[/IMG]

Våglinjen och playmaten 06 stod ju ut bland mängden!

NP har ju varit duktiga på att behålla designtråden löpande både mellan modeller och år. Tyvärr gör det att föregångarna hela tiden ser gammla ut redan efter ett år. Gillade tex Core 03 i gult/orange, kommer igår när jag såg det i Pozo första gången precis innan PWA tävlingarna skulle dra igång. Det stod verkligen ut, men idag känns det ju trött och blasé. Marknadsföringsmässigt är det såklart lyckat.

Annars är det svårt att hitta brädor som är riktigt snygga, det verkar ju faktiskt vara en viktmässig vinst att göra semisandat och då blir det inte så mkt grafik.

• carrera

Medlem
    29 september, 2006 vid 11:10

Inte att förglömma de härliga HT Custom brädorna, höll inte så bra men snyggas på stranden var de! specielt i den tids typiska Assymetic design utförandet. Har nog någon liggandes på vinden 😉
    Någon som vet om HT (Hi-Tech) existerar fortfarande.

• carrera

Medlem
    29 september, 2006 vid 11:13
    KurtKomet wrote:
    Följdfrågan: Snyggaste brädan?

Inte att förglömma de härliga HT Custom brädorna, höll inte så bra men snyggas på stranden var de! specielt i den tids typiska Assymetic design utförandet. Har nog någon liggandes på vinden 😉
    Någon som vet om HT (Hi-Tech) existerar fortfarande.

• rabbit

Medlem
    29 september, 2006 vid 11:16
    Oregistrerad wrote:
    Neil Pryde Combat Wave, Orange/Black camouflage.
    Jeg hadde 4.5m2 på Hookipa vinteren 1990. Fred Haywwod gikk forbi og sa ‘Yeah Batman’. Jeg hadde klistret Lynvingen slogo i hele vinduet. Kunne ikke se en dritt gjennom seilet og traff aldri en cutback. Men seilet var helt klart sexy.
    Fred avsluttet med ‘It’s a classic day at Hookipa!’. Det glemmer jeg aldr. Han snakket til Dave Kalama.

Hehe… I avdelningen “svårt att slå” lär ju citatet ovan stå på topp!

• jesper_b

Medlem
    29 september, 2006 vid 13:11

Carrera,
    Har du en äkta Creg-shapad HT “can-opener” liggande? Röd med vit HT-logga? I så fall köper jag den av dig!

/Jesper B

• swe-514

Medlem
    29 september, 2006 vid 13:28

…..klart instabil……lita på mig….a bug in the system?…..fascinerande tråd…..men en blommig bräda ligger bra till hos mig…. och den heter………
    ….en gång är ingen gång.
    /Surfgubben

• dr-masse

Medlem
    29 september, 2006 vid 13:39

Du, en HT can-opener kan det bli budgivning på!

• Oregistrerad

Gäst
    29 september, 2006 vid 13:43

Jag sitter och får nostagirysningar här!

En äkta HT Craid Maisonville assymetrisk vågbräda! Fan va coolt!

1986 såg jag en kille som hade en sån och körde på en insjö utanför Stockholm. Han var klart coolast på stranden den dan! Han hade dessuton NP RAF Wave.

Jag höll på att smälla av då.

…finns det ens assymetriska vågbrädor idag…?

/Jompa

• carrera

Medlem
    29 september, 2006 vid 14:04

Attans jag kanske kommer blir rik nu då för jag har nog två 😉 En jag tog med mig hem från Maui o en som jag köpte beg. i sverige för 10 år sedan för 500;- Skriver NOG två för jag är rädd för farsan har slängt en av den på tipen 🙁 Måste kollas upp!!!

Min är inte vit med röd logga utan mycket neon färger med stjärnor o gud vet vad!! Rätt cool Stil icon för den tiden kanske.

• jesper_b

Medlem
    29 september, 2006 vid 14:24

Jeff Hendersson ute och seglar på en assy förra vintern:

• j-s

Medlem
    29 september, 2006 vid 15:46

Mitt svart/silver Simmer Vision är klart fräckt! He he!

• emil_h

Medlem
    29 september, 2006 vid 16:09

Snyggaste brädan får nog bli JP RWW -06 . Eller jp 06 överhuvudtaget.

• jester

Medlem
    29 september, 2006 vid 20:03

Exocet e snyggast!!!

Eller njae visst e 07:ans Warp Slalom snygga, men… Tycker nog Starboard Wood var coola runt 03-04 (innan dom blev vita)

• swe-514

Medlem
    29 september, 2006 vid 20:13

….två gånger om är lågt – riktigt lågt…gloca…
    Denna tråd talar för vindtorka….för nått måste man ju göra……pojkar är pojkar – det är bara leksakerna som blir….

Nu verkar ni fattat hur man skall tysta en irriterande retsticka!
    Svar (Tips): Ignorera=ingen påtändning och elden slocknar ut.
    Så fortsätt med denna intellektuella tråd, medans gubben åker ut på sin blommiga plana stock och njuter av naturen
    /Puss och kram från en tvättäkta Konadian.

• j-s

Medlem
    29 september, 2006 vid 20:13

Jag har en JP RWW 83.. Den är faktiskt skapligt snygg den. Efter ett gäng bira är den till och med sexig!

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Snyggaste segel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.