Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › SO i Sthlm i helgen?
-
Först och främst tack för uppmuntran :laugh:. Kanon! Det var bra idag också, men inte tillräckligt med vind när jag kom ner vid 14-tiden. Så idag blev det ca 5sekunder planing med 7.0. MEN kunde öva i och ur -krokning av selen då det var tillräckligt med vind för att hålla balans med selen ikrokad. Perfekt förhållanden för mig. Körde till mörkret föll på.
Och bränn dem på bålet nu! Köp 10pack gula diskhandskar, det är säkert viktigt med färgen.
Allvarligt talat…. ingen mjölksyra/kramp och jag kunde köra, vad vet jag, 1-1.5h i sträck. Jotack selen och mindre vind gjorde sitt men ändå.
Aningen kallare vid “badande” men 100ggr bättre känsla och inte kallt så länge jag stog upprätt. Kanske lite problem med att de halkade av en aning mot slutet, så jag testar en storlek mindre nästa gång.Surfa lugnt!
-
kesoone;588378 wrote:Först och främst tack för uppmuntran :laugh:. Kanon! Det var bra idag också, men inte tillräckligt med vind när jag kom ner vid 14-tiden. Så idag blev det ca 5sekunder planing med 7.0. MEN kunde öva i och ur -krokning av selen då det var tillräckligt med vind för att hålla balans med selen ikrokad. Perfekt förhållanden för mig. Körde till mörkret föll på.
Och bränn dem på bålet nu! Köp 10pack gula diskhandskar, det är säkert viktigt med färgen.
Allvarligt talat…. ingen mjölksyra/kramp och jag kunde köra, vad vet jag, 1-1.5h i sträck. Jotack selen och mindre vind gjorde sitt men ändå.
Aningen kallare vid “badande” men 100ggr bättre känsla och inte kallt så länge jag stog upprätt. Kanske lite problem med att de halkade av en aning mot slutet, så jag testar en storlek mindre nästa gång.Surfa lugnt!
Får man fråga hur du har diskhandskarna? Har du de under våtdräkten då eller? Det borde väl fungera för att slippa få in något vatten alls? (självklart beroende på vilken våtdräkt du har) Och då kan man ha vanliga vantar under, kanske det du hade? 🙂
Och visst är det härligt att segla i den här årstiden, lite snöblandat regn förstärker helt klart upplevelsen! Jag är själv nybörjare även om jag kommit lite längre än dig och seglar i stroppar och sätter vattenstarten hyfsat. Finns väl ingen anledning att inte segla på vintern? 😉
-
PatrikS;588379 wrote:Får man fråga hur du har diskhandskarna? Har du de under våtdräkten då eller? Det borde väl fungera för att slippa få in något vatten alls? (självklart beroende på vilken våtdräkt du har) Och då kan man ha vanliga vantar under, kanske det du hade? 🙂
Och visst är det härligt att segla i den här årstiden, lite snöblandat regn förstärker helt klart upplevelsen! Jag är själv nybörjare även om jag kommit lite längre än dig och seglar i stroppar och sätter vattenstarten hyfsat. Finns väl ingen anledning att inte segla på vintern? 😉
Ja precis, under våtdräkten. Men det blir inte helt tätt och det beror nog mest på att handskarna är så vida upptill. De “skrynklar” sig. Kanske går att trimma. Nej inga handskar under, möjligen kan man få in montagehandskar under?
Hehe, visst har det sin charm. Det tillför lite extra spänning och skräck-känsla. När mjölksyran kommer och man undrar om man orkar dra riggen en gång till för att komma i land.
Synd att det blir mörkt så snabbt att man inte kan köra efter jobbet.//Andreas
Logga in för att svara.