Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › SO i Stockholm imörrn?
-
Glen Alpin wrote:Tittar man pa Wind Guru sa ser det inget bra ut de narmaste dagarna, men WG har typ inte haft ett ratt sedan vi kom hit.
Sa jag raknar med en fem sex dagar segling till innan man aker hem.
Kul att se att 5,8an e det segel som varit minst i vattnet pa denna resa i alla fall. (oj sved den ocksa!!! ;-))
Har testat hallbarhetan pa Combatmasterna ocksa, an sa lange far dom godtjant! dom e ju hela!Ha ett bra sa hors vi nar jag kommmit hem
Njut av Maui livet så länge det varar!!!
-
dr Masse wrote:He, he… det regnet kom endast för att du började knappra i den här tråden… Funkar Kanaha på sydost, förresten? 😉
Förresten, på Irland fick vi lite waves (kolla resforumet) i alla fall, så jag är nöjd!
Hoppas ni får en grym avslutning däröver, snart är du här igen. Och snön är borta, tro det eller ej.
Kanaha känns lite avlägset, så det blir nog Erstan ändå. Kanske inte Maui direkt, men bättre än Lill-sjön är det.
Var nå’nstans i Erstaviken är det bäst? Vid klubben, Solsidan?
Irie Man
-
OM jag kommer iväg till Ersta så kliver jag nog i strax före klubben, vid den lilla stranden. Fint å rigga där på gräset, lätt att kliva i och färre (inga?!?) stenar…
-
Electric wrote:Idag söndag gick i alla fall Skanssundet av. Fullt tryck med 5.0 på 93 l bräda. Lär bli bra även i morgon måndag ja, kanske bättre ändå i och med vridning från O till SO och med 9-13 m/s (enligt Båtvädret).[/QUOTE wrote:
All right. Imorrrn testar jag skanssundet nån som e på??
Måste bara nyktra till lite…
Ja, jag och en till hänger på. Vi är där vid 12-tiden. Landsort har nu 12-13 m/s med riktning 127 grader (dvs nästan SO) så det bör funka bra.
-
Oregistrerad wrote:Electric wrote:Idag söndag gick i alla fall Skanssundet av. Fullt tryck med 5.0 på 93 l bräda. Lär bli bra även i morgon måndag ja, kanske bättre ändå i och med vridning från O till SO och med 9-13 m/s (enligt Båtvädret).[/QUOTE wrote:
Ja, jag och en till hänger på. Vi är där vid 12-tiden. Landsort har nu 12-13 m/s med riktning 127 grader (dvs nästan SO) så det bör funka bra.
Mycket bra på Erstaviken idag vid surfklubben, seglade 6,7 med mycket bra tryck faktistkt inte så byigt. Endel vågor också. Klas
-
Electric wrote:Oregistrerad wrote:Electric wrote:Idag söndag gick i alla fall Skanssundet av. Fullt tryck med 5.0 på 93 l bräda. Lär bli bra även i morgon måndag ja, kanske bättre ändå i och med vridning från O till SO och med 9-13 m/s (enligt Båtvädret).[/QUOTE wrote:
Mycket bra på Erstaviken idag vid surfklubben, seglade 6,7 med mycket bra tryck faktistkt inte så byigt. En del vågor också. Klas
-
Premiärsurfade i Björkvik idag, det bjöds perfekt 5,7 segling i sydostliga vindar. Använde 5/3 dräkt och en tjock rashguard under, hade inga problem med tempen.
Fick också tillfälle att prova på mina nya DaKine Cold Water Mits och kan bara instämma i hyllningskören. Ingen kramp och känslan kvar hela vägen ut i fingerspetsarna under 2 timmars segling. Najs!
Thomas
-
Skanssundet funkade som väntat bra, frånsett en och annan “lucka” i vinden. Det som gällde var 5-6 kvm. Det var 7-8 vindsurfare ute – så många ser man sällan där ens på sommaren!
-
Idag blåste det riktigt bra inne över land i Stockholm. Jag var nere och glodde avundsjukt på de som surfade på värtan men bra tryck i 5,8. Mindre hade ju funkat utmärkt. Tyvärr jobbade man då men vid 17 drog jag till Erstaviken. Har aldrig testad detta ställe och jag hittade inte ens till spotet. Tur var väl det för inte fanns det någon vind så långt in i viken. Åkte ut till Breviksbrygga eller vad det hette och där fanns det massor av vind. Så häftigt att åka ut på Tyresö och se hur vinden bara ökade och ökade. Kändes som jag var på rätt ställe fast det var så sent. Det blev 5,7 och freestyle. Det var rätt platt också. Fint ställe det där. Känns bra med 3 dagar 5,7 och toktryck. Vilken premiär helg!
Det var kasst ställe att gå i på. Det blev till att hoppa :smirk:
Och Simmers nya XD är ju bara för bra. Så vindtåligt och planar oerhört tidigt.
/Gurra
-
körde 5,7 i björkvik idag, bra drag och ibland bra hoppvågor. sitter och funderar på om man ska ut på erstaviken i samband med soluppgången imorgon.
Logga in för att svara.