Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › SO imorrn Klagshamn Falsterbo
-
SO imorrn Klagshamn Falsterbo
Publicerad av jokieboy på 6 april, 2009 vid 12:22Hallå, tänkte mig ut imorrn till Lundåkra men det verkar blåsa bättre nere mot Falsterbo och Klagshamn. Har dock aldrig varit där.. Vad är bäst? Någon som ska ut på förmiddagen?
//Jocke
jokieboy svarade 15 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
klagshamn är inte att rekommendera när det är så här lågt vatten.. bättre med parkvägen i ljunghusen i så fall.
jag ska också ut imorgon förmiddag, men tror det blir lundåkra för min del
-
Alright, lågvatten är aldrig kul, men parkvägen verkar vara no-no nuförtiden om man ska tro spotguide http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=12&Page=2&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=192
Någon som har koll på falsterbo? Annars blir det lundåkra ändå! -
yeah you cant be at parkvägen we got banned… you can be at storvägen all the way down to the canal and beyond though : ). When you get there, you will see a small pier, to the right of that we are not allowed.
-
Thanks, looking at the map it seems to be the only place in sweden where it’s allowed to go peer-to-peer nowadays 😀
Any obstacles in the water to watch out for?
-
någon som är på väg till storvägen? jag funderar på att sticka dit vid 12-tiden.
0735307150
-
Tydligen var det bra med vind i Lundåkra nu enligt min hemliga källa!
-
Hbgkitare;539242 wrote:Tydligen var det bra med vind i Lundåkra nu enligt min hemliga källa!
Klockrent
-
Och inget muddringsarbete som täckte upp dom 28 km2 som inte utgör farleden till hamnen??
Logga in för att svara.