-
SO på Challenger Short 100 / HotROD
Joodå… är påväg över till RDM. Det sker i dagarna och förväntningarna är stora. Kommer köra dubbelt ett tag för att klara det ekonomiska om inte någon snäll återförsäljare hör av sig och tycker det hade varit trevligt med deras master i mina segel, då byter jag rakt av och skulle även kunna tänka mig dra dit en klibba i alla segel och på bilen.
Så.. ni som kör SO, jag kör -05 rakt igenom, vad har ni för erfarenheter kring RDM-master till dessa?? Jag funderar främst på om jag skall gå för HotROD’s eller Challenger Short 100. Vi snackar främst 430 med option på en 370. Körde Adde’s Challenger 65% på Maui och tykte väl det fungerade strålande. Eftersom jag inte har mer erfarenheter av dessa två olika tillverkare kan jag bara se till pris/procent/vikt och då slår Challenger ut HotROD med 3-0. HotROD 430 väger hela 1.9 enligt spec medan Challenger Short väger 1.55. Jag skulle iof kunna tänka mig att HotROD’en är hållbarare med tanke på dess härkomst. Men det vet jag inte, vad vet ni??
Japp, låt höra!
Logga in för att svara.