Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Södertäljesurfare! Vart åker ni i veckan?

• Södertäljesurfare! Vart åker ni i veckan?

Publicerad av jox på 1 april, 2007 vid 16:32

Hello!
    Börjar bli riktigt sugen på en premiär nu och prognoserna för veckan ser väl ganska ok ut… Funderar på att dra till Farstanäs imorgon, ev. Sandvikens brygga, beroende på riktning… Är det någon annan som planerar eller som är på att dra ut och köra några repor?

/Jocke

jox svarade 17 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • electric

Medlem
    1 april, 2007 vid 21:38

Prognoserna är svåra att tyda. Mest lovande vindmässigt är väl tisdag (N-NV 10-14) men tyvärr kallt. F ö jobbar jag …

• tropic

Medlem
    2 april, 2007 vid 20:34

Hallå grabbar!

Jag skulle gärna vilja veta mer om ert Södertäljesurfande. Jag har knappt nån att “leka” med här och Södertälje ligger nära, om man jämför med ställen jag brukar åka till. Är ni många som kör? Vad är det för spots som gäller? Osv

peredvard@fornbobryggbatar.se
    073 996 13 66

• hanlar

Medlem
    3 april, 2007 vid 06:02

@Tropic 374097 wrote:

Hallå grabbar!

Jag skulle gärna vilja veta mer om ert Södertäljesurfande. Jag har knappt nån att “leka” med här och Södertälje ligger nära, om man jämför med ställen jag brukar åka till. Är ni många som kör? Vad är det för spots som gäller? Osv

peredvard@fornbobryggbatar.se
    073 996 13 66

Hej, gå med i Södertälje Vindsurfingklubb. Ett mycket bra spot, parkering och riggning precis vid vattnet.

http://hem.passagen.se/liptontw/SWC.HTM

• jox

Medlem
    3 april, 2007 vid 14:41

Hej Tropic!
    Du kan kika in på http://www.telgesurf.se lite frächare och mer uppdaterad sida än den andra… Här hittar du info om klubben och vilka du kan kontakta för medlemsskap mm. Vi är runt 20-25 medlemmar som seglar i Farstanäs utanför Järna, en tio minuter söder om södertälje. Spotet funkar utmärkt på syd och sydvästlig vind.

By the way så tänkte jag dra dit imorgon och köra nån timme mellan 15-17 om det blåser bra. Kanske även på morgonen innan plugget börjar. Nån annan som är på?

/Jocke

• jox

Medlem
    3 april, 2007 vid 14:45

Måste tillägga den goda vindprognosen för imorgon också:

“Onsdag förmiddag
    Mellan väst och sydväst, 1-5 m/s ökande till 9-13 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 20%
    Onsdag eftermiddag
    Sydväst, 8-12 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 80%”

Imorgon blir det premiär! 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Södertäljesurfare! Vart åker ni i veckan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.