Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Södra Eckerö kan bli bra 4/9

• Södra Eckerö kan bli bra 4/9

Publicerad av sea_surf på 3 september, 2009 vid 14:01

Märkligt nog ledig imorgon och tillfälligt nere i Sandviken. Valet mellan resan till Torö eller Åland har preliminärt landat på sistnämnda, bokade precis på Eckerölinjen och tänker väl segla i Degersand, inte så mycket sten att spolas upp på även om det blir onshore (hinner med fem timmar innan färjan åker över till svenska sidan igen).
    Vet inte hur mycket ålänningar som dyker upp, vore ju kul att inte vara helt själv ute på vattnet, lite reklaminslag för Åland här på konfen med andra ord.
    Christer

raggarn svarade 15 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • sea_surf

Medlem
    5 september, 2009 vid 14:51

Ingen direkt episk dag på Eckerö 4/9 men inte helt fel heller. Det som går att säga om Degersand är att vinden behöver vara från syd för att komma in till vågbryten men då är det ju helt onshore. Vilket det var. Vinden hölls sig kring 5.4, gick att segla 75-litersbrädan men även om vågorna var små, kring en meter inne vid bryten, så var det faktiskt riktigt kul ändå. Och mycket vackert. Och sandbotten.
    Rekade grynnan som ligger något väster om Degersand, inte helt lätt att hitta dit men betydligt större vågor. Fast jag är inte så otroligt förtjust i klipphällar som botten.
    Bifogar några bilder, tyvärr ingen som seglar då jag var själv där frånsett en barnfamilj (som faktiskt badade, 17 grader i luften och kanske 18-19 grader i vattnet, seglade barfota utan problem).

• mr_soft

Medlem
    5 september, 2009 vid 18:25

minns att jag var där när jag var liten och vågsurfade. minns det som ett väldigt bra ställe. hur bred är själva viken? hur långt ut bottnar man? mkt grynnor? var ju ett tag sedan jag var där.

• sode

Medlem
    5 september, 2009 vid 18:27
    sea_surf;573507 wrote:
    Rekade grynnan som ligger något väster om Degersand, inte helt lätt att hitta dit men betydligt större vågor. Fast jag är inte så otroligt förtjust i klipphällar som botten.

Localsen började dyka upp vid grynnan runt 17-tiden (s k “local time”, hehe…), pga att de flesta måste bygga upp surfbudget med något som kallas jobb… Det kördes 70-85liters med 4.7-5.2 i några timmar… 6-7 segel ute kanske?

Borde antagligen göra en “dr Masse” och skriva sida upp och sida ner nu när jag äntligen fått inviga PA 80:n (på riktigt…), ska se om detta kan avhandlas i en egen tråd vid tillfälle… Oberoende så gav det rejäl träningsvärk både igår och idag… 😉

• raggarn

Medlem
    7 september, 2009 vid 14:56
    sode;573569 wrote:
    Localsen började dyka upp vid grynnan runt 17-tiden (s k “local time”, hehe…), pga att de flesta måste bygga upp surfbudget med något som kallas jobb… Det kördes 70-85liters med 4.7-5.2 i några timmar… 6-7 segel ute kanske?

Borde antagligen göra en “dr Masse” och skriva sida upp och sida ner nu när jag äntligen fått inviga PA 80:n (på riktigt…), ska se om detta kan avhandlas i en egen tråd vid tillfälle… Oberoende så gav det rejäl träningsvärk både igår och idag… 😉

hur hittar man dit….
    vägbeskrivning…??
    funkar det på sydväst…… typ på onsd..?? verkar ju ok enl VENEILY-FI

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Södra Eckerö kan bli bra 4/9

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.