Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Södra Öland!

  • skotten

    Medlem
    28 april, 2010 vid 23:17

    stay on the motorway to Habo, the wind is gonna be there and so is the beer!

  • bohm

    Medlem
    29 april, 2010 vid 16:20

    Hela södra Öland från Färjestaden och söderut är upptaget på UNESCO:s lista över Världsarv. Till samma lista hör Pyramiderna vid Gize, Taj Mahal i Indien, regnskogen i Honduras och Grand Canyon i USA.
    Utöver detta är just södra öland ett paradis för fågelskådare.

    Använd stor respekt när du väljer spot. Men vad jag vet är det egentligen bara sydligaste delen som är förbjudet.

  • danielnilsson

    Medlem
    29 april, 2010 vid 16:38

    Det finns en hel del ställen på södra öland men det kanske mest kända är väll endå hagapark.
    Kommer nog finnas många lokala surfare ute under helgen surfar gör man på något som heter Sandbergen lr Kleva dessa ställen ligger någon kilometer längre söderut än vad hagapark ligger.
    Boende finns i form av både camping och vandrarhem, Rekomenderar Strandnära Sandbergens Vandrarhem
    http://www.strandnara.com/
    det ligger otroligt nära stället där man surfar faktiskt gångavstånd

  • reklem

    Medlem
    29 april, 2010 vid 18:04

    Som Daniel säger så är Sandbergen mest känt och där kommer det nog att finnas folk om det finns vind, men ska du ännu längre söder ut och du har då Grönhögen. Vågor som gäller där.

    //melker

  • walle

    Medlem
    29 april, 2010 vid 18:48

    nästa gång du passerar Byn får du stanna på en fika Melker… jevlar vad förvånad jag blev att se dig nästan i min trädgård 😉

  • reklem

    Medlem
    29 april, 2010 vid 18:52

    Hehe, visst. Blev förvånad jag med. Världen är liten, men byn mindre 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Södra Öland!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.