Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Söker en eller två kitare!!

• Söker en eller två kitare!!

Publicerad av laina på 2 januari, 2012 vid 16:02

Jag behöver yttterligare en till två personer att delta i min forskningsstudie där vi tittar på landningar av hopp med kitebräda. Jag vore supertacksam om någon som är hemma lite nu i januari kunde ge mig 2h av sin tid!!

Passar du in??
    – Kille 20-35 år
    – Kitare: Utövar hopp/tricks (och landningar)
    – Kan komma till Göteborg för mätningar 1½ timme den 31 januari

Mätningarna går till som så att vi fäster små bollar till utvalda landmärken på kroppen (med tejp) och filmar sedan ett antal nedhopp från en bänk med 16 kameror och en kraftplatta.
    Vad vi gör att undersöka hur rörelsemönstret ser ut för olika situationer när man landar på en bräda (exempelvis hur bred stance man har), för att se ifall vi kan hitta några situationer som ger ett mer fördelaktigt belastningsmönster än andra.

Minst två veckor innan mättillfället behöver jag också mäta in dina fötter i Halmstad, Varberg eller Kungsbacka, men detta tar bara 10 minuter (jag betalar reseersättning för alla mätningar).

Studien är ett samarbete mellan Högskolan i Halmstad, Chalmers, Sahlgrenska och Team Olmed.

Hojta till så fort som möjligt om du kan vara med!!
    0707 227544
    lina.lundgren@hh.se

MVH Lina Lundgren,
    Halmstad

pepa svarade 13 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • gadget

Medlem
    2 januari, 2012 vid 16:07

Ajajaj, för sent.
    Fritt fall ifrån 3-4 meter med landning på brädan var iaf för mycket för
    mina 32-åriga knän. 😡

• grodanboll

Medlem
    3 januari, 2012 vid 14:25

Aj, lider med dig… 🙁 Hur gick det hela till?

• pathfinder

Medlem
    3 januari, 2012 vid 14:33
    GrodanBoll;678673 wrote:
    Aj, lider med dig… 🙁 Hur gick det hela till?

Utan att veta antar jag at dom fem skruvarna i knät på profilbilden till Gadget säger att det blev alvarliga skador!:shocked:

• laina

Medlem
    3 januari, 2012 vid 15:46

Ja, synd Gadget.. annars hade du varit som gjuten för att vara med!!

Har fått ett datum till för mätningar – fm den 24/1, så det är också ett alternativ om någon kan..

• windyboy

Medlem
    5 januari, 2012 vid 13:32

Intressant. WakeNils borde ställa upp eftersom han kör med bredast stance i hela Sverige.

• mickec

Medlem
    5 januari, 2012 vid 13:35

Har ni hittat några som kan ställa upp?

• deaz

Medlem
    5 januari, 2012 vid 16:36
    mickeC;678879 wrote:
    Har ni hittat några som kan ställa upp?

Ställ upp micke! jag är med : )

Vi kan dra och hoppa med brädan ihop i gbg den 24:e så drar vi några bärs efter

• mickec

Medlem
    5 januari, 2012 vid 22:51

Är det den 24 ? det suger kan ej då ! går i skolan…

• pellelind

Medlem
    6 januari, 2012 vid 16:11

Ledsen att jag inte kunde innan resan, som sagt jag kan efter den 8 feb…om knäna är hela då

• laina

Medlem
    7 januari, 2012 vid 16:08
    mickeC;678938 wrote:
    Är det den 24 ? det suger kan ej då ! går i skolan…

Ah synd.. Finns ett tillfälle den 31:e jan också, om det passar bättre. Hojta till till min mail isf.

• laina

Medlem
    7 januari, 2012 vid 16:10
    pellelind;678975 wrote:
    Ledsen att jag inte kunde innan resan, som sagt jag kan efter den 8 feb…om knäna är hela då

Ingen fara Per!! Ha en grym resa nu o kör järnet!

För övrig info, så är det totalt 12 st personer som deltar och jag behövde bara hitta de sista två. Me n det verkar ju lösa sig!

• pepa

Medlem
    7 januari, 2012 vid 16:24

Jag kan. Jag landar fortfarande då och då.

Edit: Fast du kanske är helt inriktad på platta brädor och höga hopp? Jag kör ju bananbräda jag. Jaja, jag finns här i alla fall.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Söker en eller två kitare!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.