Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Söker kitecamp

• Söker kitecamp

Publicerad av chuckey på 8 april, 2010 vid 09:52

Tja
    Jag och en polare vill utomlands och letar efter ett skönt kite camp att åka på antingen nu till våren eller början utav sommaren. Vad finns att rekomendera?
    Vi har en säsong utav sverige kiting bakom oss och kan åka fram och tillbaka. Vi skulle alltså vilja ha ett camp där vi kan utvecklas en hel del. Plattvatten, instruktör och gött väder hade varit nice.

Kom gärna med förslag =)

Har kollat lite på Kahuna travels camps och dom verkar riktigt bra, kitesafarin i egypten verkar grym. hittar dock inga priser? någon som varit iväg med dom?

kite-for-life svarade 14 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • virena

Medlem
    8 april, 2010 vid 12:31
    Chuckey;605267 wrote:
    Tja
    Jag och en polare vill utomlands och letar efter ett skönt kite camp att åka på antingen nu till våren eller början utav sommaren. Vad finns att rekomendera?
    Vi har en säsong utav sverige kiting bakom oss och kan åka fram och tillbaka. Vi skulle alltså vilja ha ett camp där vi kan utvecklas en hel del. Plattvatten, instruktör och gött väder hade varit nice.

Kom gärna med förslag =)

Har kollat lite på Kahuna travels camps och dom verkar riktigt bra, kitesafarin i egypten verkar grym. hittar dock inga priser? någon som varit iväg med dom?

Maila Micke och Ann-Sofie. Jag var iväg i Karibien på kitesafari med dem. Det var grymt. De kómmer även att köra portugal i sommar, med svensk instruktör där. Det verkar super schysst, hade gärna åkt om jag inte hade behövt jobba.

Lycka till

• farbrorfraz

Medlem
    8 april, 2010 vid 14:10

Tja!

Jag kan ju inte annat än rekommendera vårt camp i portugal i sommar, speciellt med tanke på att ni vill utveckla er! Plattvatten finns det gott om och utvecklingskurvan sköter Tiago och jag tillsammans med de andra intruktörerna på plats! Läs mer om campet på hemsidan kiteforlife.se

Anledningen till att du inte ser priserna är för att de varierar beroende på när ni vill åka. Gör som Virena sa och maila Mikael eller Ann-sofie för detaljer kring det.

kolla på den här tråden för lite sköna bilder från spoten i Viana do castelo! fler bilder är på ingång från portugal!
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=72410&highlight=viana

Tveka inte att fråga mer om resan! vi planerar för fullt vilka aktiviteter vi ska köra där nere, men räkna med gött surfhäng!

Mvh Anders Modin

• kitemaster

Medlem
    8 april, 2010 vid 20:11

Kite For Life
    Lapoint.se
    eller kanske Xtravel?

• hildingdude

Medlem
    8 april, 2010 vid 20:24

kitesafarin i Egypten kan du ju ta med Red Sea Zone direkt då blir den 1000 kronor billigare har jag för mig.
    ska du inte till egypten så är ju portugal med La Point fett! den spotten är helt sjuk! bra vågor och en gång om dagen ström utåt som ger störd pop!

• chuckey

Medlem
    8 april, 2010 vid 22:31

Tack för svar allihop. hur är vindsäkerheten i portugal vid den tidpunkten? slutet av juli början av augusti? trist att inte få nån vind

• kite-for-life

Medlem
    9 april, 2010 vid 19:18

Aloha,

vi säljer kite camp (safari) till Egypten till samma pris som arrangör på plats samt att vi säljer flygstolar med direktflyg till charter priser (väldigt förmånligt) Vi bokar dessutom allt till dig.

Till Portugal kör vi från den 13 juni till ett pris för 4700 kr inklusive:
    Boende i hus, i 2,4, eller 5-bäddsrum beroende på bokning
    Tillgång till alla faciliteter i huset (Kök, Barbeque, Wi-fi, TV, Playstation, Brädspel, duschar utomhus, Förråd för kiteutrustning)
    Transport av utrustning till stranden, inget släpande!
    Transfer till och från Portos flygplats
    Frukost, tillhandahålls i husets kök.

Flygstol från 3200 kr som vi kan boka till dig annars rekommenderar vi Lufthansa, TAP eller SAS.

Vi planerar själva att åka ner till Portugal och Viana Do Castelo månads skiftet juli/augusti, häng på då. Blir grymt:laugh:

Kite for life!

• chuckey

Medlem
    13 april, 2010 vid 13:08

Har försökt maila er på kite for life men inte fått något svar. vilken adress ska jag skriva till?

• farbrorfraz

Medlem
    13 april, 2010 vid 13:10

Det är info@kiteforlife.se som gäller. När mailade du? PMa mig här på steffo med frågorna så ska jag nog lyckas svara på dem!
    Mvh
    Anders

• larssa

Medlem
    13 april, 2010 vid 13:33
  • farbrorfraz

Medlem
    13 april, 2010 vid 13:41

Windguru är bra, men det som är trist är att mycket av de termiska effekterna inte tas med i beräkningen, eftersom all statistik baseras på tidigare prognoser och inte uppmätt vind. Vi letar statistik från vindmätare på plats, då Viana har mycket termik! Skillnaden i temperatur mellan atlanten och markens temperatur ökar vindstatistiken avsevärt!

kolla gärna på Hamnens vindmätare, och gämför med windgurus prognos. Ofta är vinden uppmätt på plats starkare än vad prognosen förutspår.

hamnen: http://www.apvc.pt/
    seg hemsida, men i blå rutan till höger finns väderinfo.
    Windguru för viana do castelo: http://www.windguru.cz/se/index.php?sc=103

• kite-for-life

Medlem
    8 maj, 2010 vid 13:03

Aloha!

Nu kör vi igång ett boot camp i portugal den 4-10 juni! Endast 8 platser!

Läs mer på Kiteforlife.se

här finns en tråd om ämnet http://www.surfzone.se

Vi finns även på Facebook!

Mahalo
    Kite for life!

Senaste nytt

• kite-for-life

Medlem
    16 maj, 2010 vid 23:40

Aloha!

Tiago skickar en hälsning från Kitehuset i Viana do Castelo i Portugal.

[ame=”http://www.vimeo.com/11785706″]En dag i Viana do Castelo, Portugal on Vimeo[/ame]

Läs mer om Kitecampet i Portugal på http://www.kiteforlife.se

vi finns även på facebook!

Vi ses på stranden!
    Mahalo
    Kite For Life!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA