Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › söker köptips om rip curl elasto
-
Ryan air tror jag är det bästa alternativet, akta er för att åka tåg i frankrike det är dyrt, billigare att köpa en skiten bil.
Frågan är väll om man vågar åka med Ryan Air efter den nya dokumentären…
-
det är många flygbolag som slarvar med “säkerheten” det jag kände var värst var avsnittet när flygvärdinnornas chef hällde rakvatten på en spya istället för att torka den, inte så fräscht!! 😉
Ryan Air är verlkigen inte bra att boka om man ska åka från flera flygplatser.. blir planet försenat till stansted och missar planet till Biarritz får du inga dollars tillbaka!! man måste boka en ny flight osv. Jag ska ner till Biarritz med en polare i aug. och vi kollade upp flynordic, http://www.flynordic.se och hittade t/r för 1800 spänn !! då gick planet från arlanda till bordeaux men det är väl inte så fasligt långt från bordeaux till bia? -
det är ett stycke motorväg helt klart, kör den rutten två ggr, men minns inte exakt hur långt. Är väl värre för oss Gbg:are kan jag tänka mig, vi får chansa på Ryan, att säkerheten är kass hade jag nog räknat ut innan…
Ett plan landar, inom någon minut från att det står stilla plattan så väller folk ut, baggage-tåget och tankbil står i närheten och väntar, när man boardar, sätter man sig i varma säten medans planet tankas…missade tyvärr dokumentären, kanske lika bra det, om man nu tänkt flyga med dem.
-
det man inte vet lider man inte av eller hur är det man säger 😉 bodde du i biarritz när du var därnere och vevade? om det är någon som har bra tips på boende är jag tacksam för svar 🙂
-
bodde i Anglet Juli ’02, var fullt i Biarritz, så vi drog till ett vandrahem där, med möjlighet att slå upp eller hyra tält. Auberge de Jeanuesee eller något, tror faktist det är det enda vandrarhemmet/tält som finns där, däremot finns det en camping precis nedanför, dessutom är surfen bättre i Anglet, i min lilla erfarenhet då.
Sen skall man väl komma ihåg att sommar är sommar och flatspells händer. Fast ärligt talat, trivdes bättrer i Spanien i San Sebastian och Zarrutz. 🙂
-
Kan bara instämma i vad Daniel säger, Auberge de jeunesse (stavning?) är ett schysst ställe och inte så dyrt heller. Boka i tid bara om du ska dit i aug (du bokar på http://www.hihostels.com), har du möjlighet att ändra till september skulle jag rekommendera det ist. Mindre folk i vattnet men lika gött väder.
-
Sist jag var nere i Biarritz så var planet för tidigt framme i stanstead. Så vi hade massa tid att döda. Åkte in till London å tänkteha lite roligt. Fastnade på en nattklubb brände hela resekassan, han precis ut till stanstead, kutade hela vägen bort till gaten å bet naglarna av oss då vi vänta på “det lilla tåget”. Vi kom med flyget, men jag hade vid denna tidpunkt bränt så mycke pengar att vi kunde åkt till hawaii. DOH! Nattklubb på vinst å förlust!
De ställen jag tycker speciellt mycket om: Côte des Basques är grymt för oss me longboardsen. Annars e det Anglet som gäller, även paddla ut till avalanche är en upplevelse.(För oss som inte vart runt så mycke å tycker det är lite små fräckt me reef break och stora vågor me mycke kraft.) Akta dock på avalanche, grymt strömt där. Annars så bryter det bra överallt vid biarritz, att nattsurfa mitt inne i centrala delarna av staden är en fin upplevelse.
SanSebastian är en chill å besöka. Grymt mycket unga människor, tror de är en studentstad.. Men vad ni än gör så parkera inte era bilar fel där. Vi råkade vi ställa oss på en gata med boende gata som man då inte fick stå på.. Så när vi kom tillbaka var allt vi ägde borta. Vi träffade på några poliser och berättade att någon hade stulit vår bil. de sa nej nej, åk hit och betala 2000.- så får ni ut den. Stället vi skulle till va på andra sidan stan och poliserna av rasister som inte lät blonda pojkar följa med i bilen så vi tog å skatea bort å hämta bilen på andra sidan stan..
Ganska poppulärt ställe där man hämta ut bilarna (kö). -
Maks, du later som en galen typ, en jäkla massa otur/äventyr pa dina resor;-D. Ja, det är viktigt att du parkerar pa ett lagligt sätt när du är i bade Biarritz och San Sebastian, de är sa trötta pa turister, sa polisen kan göra precis vad som helst när du är olaglig… det är faktiskt likadant i vattnet, min vän hamnade i finkan när han surfade i Biarritz, hee hee det var faktiskt rätt at honom, han surfade i badzonen och struntade i att badvakterna visslade, da kom farbror polisen… Har oxa hört att polisen kan vara lite extra hard mot blonda killar, de är väl lite avundsjuka:-)
-
Hehe, aa de är lite små ledsna på att de kommer en massa blondis ner å raggar på deras damer… De med badvakten va crazy! Vet att de lackar sönder om man råkar komma in i zonen men inte att fabbo polis kommer!
Men de ä sjukt göttit där trots alla razzissimo typer, så ner nåra månader snart bär det av!
-
verkar som det blir i början av juni, där några veckor sedan hemm å jobba för att åka ner igen i slutet av sommaren.
Logga in för att svara.