Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Sökes: CA SL 55 & 62
-
Sökes: CA SL 55 & 62
Publicerad av glader på 20 augusti, 2011 vid 15:48Någon som har Carbon Art Sl 55 eller 62 till salu omgående eller inför nästa säsong? PM:a mig i så fall. Funderar på att lägga en beställning hos Carbon Art, men köper hellre begagnat.
budda svarade 13 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Mycket bra val , jag har båda och det är grymma. Tänk att SL 55 gick att åka i 40,22 knop på 10 sek!
(Men jag kommer aldrig sälja dem.) -
Köper dem främst för deras gippegenskaper. Min 49a gippar superfint för sin storlek och jag testade Speedjannes 62a och den gippade verkligen som på räls. Sedan är det kul att de är snabba också. Jag tror att min SL 49a är i princip lika snabb som min förra SP 47a, men så enormt mycket mer allround, bekvämare och roligare.
En fråga om segelstorlekar: Jag såg att du körde 5.6 på din 55a på Karpathos. Var det beroende på vad du råkade ha med dig eller är det en lämplig kombo för dig? Vilka idealstorlekar ser du för 55an resp 62an? Jag märker att jag på senare tid väljer mindre och mindre bräda för visst segel. Gillar skarpt att köra 7.8 på min Exocet SL 56 på 80L och kör jag så litet som 5.8 så vill jag ha min 49a. Om jag nu köper mer CA så tänker jag mig att köra 5.0 & 5.8 på 49an, 7.0 & 7.8 på 55an och 7.8 på 62an.
-
optimalt på SL55 var 6,3 och 7,0.
körde även 5,6 en dag när det var överlevnadsurf, då brädan tål mer vind på kryssen än speedbrädorna som jag hade med. Går säkert att köra 7,8 också om man är lite lättare (än jag). Jag tycker dock att 7,8 ska ha bredare brädor, då detta seglet ofta är ett segel mellan planing och icke planing. SL58 borde vara bättre. Dock tycker jag kombon 55/62 verkar väldigt bra. -
Jag har också båda, 7,8 är inte helt klockren på 55an, men funkar om det är platt. 7,8 är däremot en väldigt bra storlek på 62an, Ulf B har kört 62an och 8,4 nästan hela säsongen och det funkar klockrent
-
Tack för infon. Jag kanske inte skall överdriva hur bra det är med Exocet 56an och 7.8. Delvis beror det nog på att jag börjat tycka att min Falcon 110 är för stor för mig. Hade jag haft en CA 62a hade jag nog inte kört 7.8 på mindre bräda lika ofta.
-
Jag hade flyt. James hade en beg 62a Promodel 2010 i finskick hemma som kommer med Göteborgssändningen som går i dagarna.
-
Ok vad bra. Sa han när han skickar? Den sändningen kommer att skickas i mitt namn.
-
Tack för infon Henrik. Vi får synka hämtningen vad det lider.
Han sa att de är i fas “finalizing the batch”. Gick inte att få in något nytt. Mer än så vet jag inte.
-
Ok låter bra. Ja vi löser hämtning på något vis. Borde vara 3 sp63or, en vågis och din Sl62
Logga in för att svara.