Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Sökes. gamla segel!
-
Sökes. gamla segel!
Publicerad av svenne på 18 maj, 2013 vid 16:42Helst hederliga dacron-segel, ju färggladare desto bättre!
Vilket iofs innebär nya Hot-segel också, men det är kanske synd att klippa sönder såna. Jag hämtar nästan var som helst i Stockholmstrakten och de kommer att få ett nytt asnajs liv!Ring eller maila mig om du har och vill bli av med dem.
O76-215 😯 2O. sven@primenta.sedr-masse svarade 11 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Har ett bic waveslalom 5.6 från gissningsvis -86?
t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSYCtoQ7OtXhux5R6phdL7ClLRsJKmpnroGRvWeXEUG9SzmMOYjaBCzMw
längst ner på sidan
http://www.seabreeze.com.au/forums/Windsurfing/General/Boards-youre-glad-to-be-rid-of/
hojta till om det är av intresse
-
Jag har några gamla segel som du kan få om det är intressant:
– Ett är ett sånt där gammalt trekant från början av 1980-talet (det är hål vid masttoppen, men du ska väl inte ha dem att segla med, eller?).
– Ett annat är ett NP World Cup Race 8 kvm från mitten/slutet av 1990-talet.
– Ett tredje är ett Loft Sails Freewave 5.0 ca 2004 som har en olagningsbar spricka (har försökt tejpa utan framgång) i en mittpanel (så det går definitivt inte att segla med. Men som sagt, jag vet ju inte vad du vill ha seglen till).Om du vill ha nåt av dem kan jag ta med till Södertörns surfklubbs surfkick-off d 25/5 11-14 (http://www.sodertornsurf.se) vid Sjöhistoriska/Djurgårdsbrunnsviken. Annars slänger jag dem.
/Lars
(… som såklart har ett gäng andra segel liggande – men dem spar jag t.v. för is-/vinterbruk). -
Låter bra Lars, ta med dem för de vill jag gärna ha! 🙂
@SWE 496, jag håller och bygger ett förbannat stort solskydd på ett dagis, och istället för att sy det i nån tråkig kapellväv så tänkte jag försöka fylla upp det med färglada segel. Har redan ett storsegel från en segelbåt i mitten, och det täcker inte ens hälften…
-
Hur ska ungarna klara sig på säsonger i WA, SA och efter apokalypsen om man klemar bort dom med solskydd? Nä smörj in dom med djungelolja och härda dom!
-
@styret 710693 wrote:
Hur ska ungarna klara sig på säsonger i WA, SA och efter apokalypsen om man klemar bort dom med solskydd? Nä smörj in dom med djungelolja och härda dom!
Jag ska hälsa lilla Emils mamma det. Och att hon gärna använder jordnötsolja så att alla hans allergier och eksem går igång på riktigt.
-
Solskydd av gamla segel, riktig kanonidé!! Skulle vara kul med en bild på det färdiga resultatet.
-
Hur bråttom är det? Har några fina trasor på föräldrarnas landställe som skulle kunna få nytt liv på en förskola, men då blire leverans efter helgen. Eru väldigt dacron-kräsen, eller kan du tänka dig färgad x-ply oxå?
-
Ska kolla på fredag om jag har något liggande hos föräldrarna….
Logga in för att svara.