Senaste nytt › Forums › Övriga › Andra brädsporter › Solglasögon för snowboardåkning?
-
Scouterna kanske kan hjälpa dig…hehe. 10m/s, det låter inte helt fel det! Men kraschar man då så känns det garanterat! 🙂 Surfa lugnt mannen!!!
-
Jag är scout..
Eller ordförande i för KFUM scouterna i ske-å..
men vi håller bara på med segling…
det blåser inte mycket..
http://vader.skelleftea.se/
det blåste 6-7 m/s när jagjobbade idag…
sen slutade jag jobba..
och då slutade det blåsa..
på torsdag så ska jag kaske ta med mej kiten till jobbet..
åka lite och leka.. *haha*
jag kan ju låssas att jag jobbar.. får lix betalt.. det är bättre att kita än att sola hela tiden… -
Du verkar ha otur med vinden du, precis som mig! Det är en ypperlig idé att ta med kiten. Frågan är bara vad din arbetsgivare säger…hehe. Tänk på alla brudar som står och väntar på dig efter att du har rockat med kiten på vågorna! 😀
-
Han skulle nog bli små sur..
eller om han var där ute.. men offtast så är han inte det..
så jag är platschef där ute.. *hehe*
jo.. alla brudar som står på stranden och skrattar när man blir släpad efter kiten och får plocka ner den ur det högsta trädet som finns.. 😛 -
Platschef, inte illa! Och för att ligga på topp måste du kita ju! 🙂 Brudar gillar skadade killar så att de kan ta sitt ansvar och ta hand om en…hehe
-
Så du får din utrustning om en vecka.. nice… 🙂
Jo… Brudar gillar lite halv knäppa killar.. *haha*
Jag var ute och kitade idag.. Men tror du inte att vi lyckades finna av en jävla vindstilla vik när vi skulle kita… så man kan väll säga att det gick rent åt hellvete… kom upp på brädan en gång.. annars så blåste det förlite… så igentligen så kan jag inte säga att jag har kitat…. -
Väntar otåligt på utrustningen…hehe. Tjejer gillar psykokillar som oss, det gäller att bjuda på sig själv ju! 🙂 Vilken osis du har, hade lika otur idag. Blåste 5 m/s men när jag riggat klart surfingprylarna blir det nästan vindstilla. Sedan efter ett tag börjar det regna också. Sådana här dagar suger verkligen!
-
Det är en sak som jag inte fattar..
Du som är surfare kanske kan förklara det för mej..
Varför “krigar” kitare och surfare så mycket…?
Faan stämningen här på steffo är ju inte den bästa alltid.. -
Fattar inte varför vissa windsurfare klagar så mycket på kitare. De flesta windsurfare kitar ju själv. Med det finns muppar inom allt. De kan ha fått dåliga erfarenheter av kitare men jag tycker “krig” mellan surfare och kitare bara är fånigt. Det kanske du märkte på mitt inlägg för ett tag sedan! 😀 Folk på steffo skulle surfa mer och snacka mindre skit! Vi får bygga en bro mellan våra hatiska själsbröder…haha!!!!
-
Jag har alldrig vindsurfat..
Men hur mycket vind behöver man för att surfa..?
Problem mellan olika sporter som är på samma ställe har ju alltid funnits.. 🙁
Det är ju bara att kolla på snowboard åkare och skid åkare…
En snowboard åkare lägger ned timmar på att bygga hopp..
och en skitåkare förstör det på några sekunder…
ändå så åker offta skidåkare med snowboard åkare…
Men det är väll så att dom som vindsurfar är rädda att bli “utbytt” av kitesurfare.. *haha* -
Beror på vilket segel du har men för att det ska vara riktigt kul behövs det minst 6-7 m/s. Du kanske förstår varför jag börjar kita, det blåser inte så ofta så mycket! Bygga hopp, man ska åka offpist och flyga över naturliga hopp ju! 😀 Windsurfare kan nog vara lite rädd att tappa dominansen på ständerna och i vattnet. Titta bara på forumet när de ska visa bidler på kitesurfing resp. windsurfing och bevisa vilken av dom som är ccolast. Det komiska i det hela är att de hämtar bilder i extrema förhållanden och surfarna gör tricks som de flesta i det här forumet bara kan drömma om. Som sagt, mindre skitsnack på steffo och mera surf. Eller som en smart surfare sa en gång: mera surf, mindre attityd! 😀
-
det behöver ju inte vara för att jag är rädd att bli utbytt. kan ju vara för jag är rädd om mej själv. och inte ville bli tvungen att byta ut mina segel…
Personligen bryr jag mej inte så mycket om kitearna eftersom man inte får kitea på haga där jag alltid surfar. men jag tycker det ser jävligt läskigt ut när man kollar söderut och det kan vara 2 kites ute samtidigt. förstår inte att det inte blir fler incidenter än vad det blir.
-
Flyga över naturliga hinder kan vara skoj…
Men om man har ett fett big jump som är bra kickat och bra landning så är det GRYMMT skönt…!Jag tror nog att Vindsurfarna är ett utrotningshotat släkte… Men om några år så kommer dom att komma tillbaka… Om ca 10 år kanske…
-
Windsurfingen växer men jag tror att kitesurfingen växer ännu mer. Det går INTE att jämföra kitesurfing med windsurfing. Båda är så otroligt roliga och underbara, det går med andra ord inte att leva utan något av dem. Det ena är ett komplement till det andra! Du måste testa windsurfing, helt underbart! 😀
Log in to reply.