• Publicerad av anonym-anvandare på 25 januari, 2002 vid 11:29

Hej
    Jag har hört talas om att man kan smeta in sina segel i solskyddsfaktor för att skydda de mot uv-strålningen. (i alla fall enligt kevin,neilprydemaui). Och nu undrar jag om jag är helt ute och snurrar..Är det kanske någon som har prövat detta ..eller är det bara är båg….eller kan det till och med vara mindre bra för seglena?

flintorp svarade 23 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • flintorp

Medlem
    25 januari, 2002 vid 14:38

Hej!
    Utan att egentligen veta:
    Solskuddsfaktor på tub blockerar UV-strålarna. Det borde fungera oavsett vad man smetar det på. Sen kan man ju undra hur seglet mår av att bli insmetat med en massa fet kräm. Tror att det blir med jobb och kladd än nytta.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.