Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Some pics från senaste veckan i ”Klittan” .
-
Some pics från senaste veckan i ”Klittan” .
Publicerad av surferic på 9 oktober, 2004 vid 09:55.
fatpat svarade 20 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Skulle vara intressant att få statistik om antalet surfdagar i klitmöller i höst med 5m2 eller mindre…måste vara imponerande många!!!
A -
Gött mos gubben!
Lite smått avis.
Hoppas det blir segling kommande helg.
Ps har hört talas om din end-over på en rejäl våg.
Stay Gnarly/ Perry Gee -
Härliga bilder! Vad är det för kamera utrustning ni använt?
-
piuuhh… säger ingenting mer än – respect eric. såg grymt fint ut!
-
Halloj Eric!
Vi möttes i Agger på måndagen den veckan, jag var han som hade den röda volvon. Du som känner till stället bättre än jag: gick inte det stället av den dagen?
Själv tyckte jag det var svårseglat men de få vågor jag fick var något av det bästa jag varit med om.
Vid något tillfälle när jag låg mellan två dyningar strax ovan pirens spets såg jag inte land och likaså i slutet när det var för tufft spanade jag in Robert Sand när han red och när det var som värst syntes bara toppen på hans segel!!/Herman
-
Visst gick Agger av för en vecka sedan, har aldrig sett det så stort och brutalt, eller vad säger ni, Gurra & Co? Byig sideoff vind och underbara masthöga vågor. Har nog aldrig fått så på huvudet i ett shortebreak förut som jag fick sista gången jag skulle ut. Jag kände mig som en total nybörjare och fick sand i hela dräkten. Själförtroende stärktes iaf lite när man fick se Greg Allaway bli duktigt spolad i flera minuter.
Borje, bilderna är tagna av Markus Bohman och Johan Gelander, ingen aning om vad dom har för kameror, förmodligen jäkligt dyra och avancerade.
-
Har du inte fler bilder från den dagen med masthöga vågor?Skulle varit jäkligt ball att se!
-
Tyvärr har jag inga bilder från Agger, jag var stundtals helt själv på vattnet och mina 2 fotografer satt i möte med Pryde i Klitmöller.
Här är en bild på lite vitvatten från Klittan…
-
Tjena,
Agger var galet,jag åkte mest tvättmaskin och var glad att komma upp med prylarna i behåll. Borde anat oråd när man såg vattenkaskaderna mot piren ända från vägen.
Bra vecka annars. Danskarna har haft en rätt blåsig höst iår. Killen i shoppen sa 15 dar med 3.3 och lika många då det blåst för mycket för att segla. Jag skulle köpa en 430 mast av honom men dom var slut…
/Patrik.
Logga in för att svara.