Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Sommar i Torekov
-
Sommar i Torekov
Publicerad av tommye på 18 maj, 2010 vid 10:13Hej Hallå.
Jag har fått ett sommarjobb nere i Torekov, och har hört att det finns några sköna spots där runtomkring.Är det någon som har lite tips på ställen i närheten?
//Tommy
umesimon svarade 14 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Around ChilliKorv you have some amazing wavespots, but its pretty rocky so if you are not experienced its a bad idea to go out there, but always fun to go and watch ; )
The Harbour has a small cove directly north right next to the carpark, there are a couple of rocks in there so take a helmet, but the waves are not as extreme : ) the rigging spot and launch area is the carpark basically, besides the cars there is lots of space.
There are a few guys kiting around the area, I know Jens at KiteKraft has a rider living there… pretty young dude, but only met him once : )
Follow us on FB and Twitter!!
http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
http://www.Twitter.com/kiteboardingse -
Dalen,Ängelholm,vejbystrand,båstad, mynningen är några bra ställen i närheten.. Ett tips är att ta med vågbrädan och släng twintippen!
-
Okej! Tack för snabba svar!
Tyvärr har jag bara en twintip, men man får väll jobba åt sig en surfbräda i sommar då:)
-
you will be fine with the twintip north of the harbour : ) if you want to learn waves come hang with us on a downwinder in skåne where the nice sandy beaches are : )
-
Om du ser nån på en liten jävla moppe som låter som en enorm motorcykel så e det nog Rambo!
-
Välkommen ner till skåne!
Om du inte surfat här nere tidigare så kan jag rapportera att det är bra mycket bättre än i Umeå. Folket pratar smått obegripligt, så behöver du en tolk är det bara slå en signal så hjälper jag dig. Häng gärna med oss i mynningen, dalen, ängelholm, farhult och lundåkra i sommar. Det är spotsen du behöver på alla vindriktningar 🙂
-
Jepp Sam, Idag ska det kitas. Kommer du till mynningen? Vi kör upp om nån timme.
Logga in för att svara.