Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Söndag 7 aug, Torö, Näsbypark?
-
Söndag 7 aug, Torö, Näsbypark?
Publicerad av mtomas på 7 augusti, 2011 vid 07:47Nån som är på väg ut?
dr-masse svarade 13 år, 3 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Undrar samma sak.
Näsbypark är i för sig nära för mig men det känns alltid osäkert att segla så nära stan. -
Hällregn och vindstilla än så länge… (kl 12:45) Vågar man hoppas på att den utlovade vinden dyker upp??
-
Den får INTE komma förrän kl.16.
Efter det får det blåsa hela kvällen! -
tror jag kör baggenfjärden, någon fler som åker dit? sällskap vore najs 🙂
-
Enligt vindmätaren på bullandö ser det mörkt ut 😡
-
Ser kasst ut för Stockholm norrort i alla fall (kanske kan bli halvtaskigt nån timme?)
-
Uselt i södra skärgården men värst för den stackare som på eftrmiddagen tappade brädan på Nynäsvägen! På väg till Torö?
-
Så dåligt kan det inte ha varit?
Jag var ute mellan två och fem i Björkvik med 95l / 5.4 och det gick hur bra som helst.
Vinden fanns ifs en bit ut men inte så långt.Lita inte på mätaren på Bullandö, den visar bra mycket mindre än vad det brukar blåsa längre ut.
Klockan halv ett blåste det 6-8m/s (uppmätt) och det var innan vinden kom igång. -
Ku att Ni hade vind! Horsfjärden var inget att ha idag även om det drog på sent men då var det för sent (!).
-
Grrrr;664659 wrote:Så dåligt kan det inte ha varit?
Lita inte på mätaren på Bullandö, den visar bra mycket mindre än vad det brukar blåsa längre ut.
Tack för den infon! Har alltid trott att den mätaren var pålitlig. Nåja, lägenheten blev ju städad istället, och kul för dig att du fick köra.
-
http://www.weatherlink.com/user/kitenation/index.php?view=main&headers=1&type=0
Detta är mätaren på Dalarö.. Har pendlat mellan 8 och 10 hela dagen hittills!! Är den att lita på? Någon som vet? -
Den kan du lita på. Dra av någon sekundmeter för vindsurf då den sitter ganska högt upp på piren.
Logga in för att svara.