Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Söndag…jojominsan
-
Söndag…jojominsan
Publicerad av tropic på 16 maj, 2008 vid 06:26Ser ut att komma in en del vind på söndag, iaf enl. foreca. Norra stockholm som gäller. See you!
stoorfaen svarade 16 år, 6 månader sedan 15 Medlemmar · 34 Svar -
34 Svar
-
Ser ut at bli NO, vilka spots är det som gäller i norra delen av stockholm då?
-
SMHI säger NO o Wind Guru NV på söndag. Intressant… På NO funkar Skälåker men på NV har jag inget klockrent alternativ. Görväln?
-
@Musmagneten 465799 wrote:
SMHI säger NO o Wind Guru NV på söndag. Intressant… På NO funkar Skälåker men på NV har jag inget klockrent alternativ. Görväln?
Görväln helt OK på NV
-
Skälåker
Var går man i?
Finns det parkering?
Är det skyltat mot badplats eller annat?
Är allt ovanstående självklart när man väl kommer dit?Ola
PS
Jag ställer frågan därför att jag ägnade en hel del tid åt att lokalisera Rastaholm första gången jag var på Ekerö och seglade. Om det är liknande här är det bäst att vara förberedd
DS -
Skälåker, finns med i spotguiden såg jag, om det kan hjälpa till att hitta dit:
Verkar dock uteslutet fungera för NO, har ej varit där själv, några kommentarer, vad händer om vinden vrider NV?
-
Jag kan garantera vind i NV skåne också.
Ska själv i körkan och då blåser det ta mig f** alltid…😉
-
@tagt 465820 wrote:
Skälåker, finns med i spotguiden såg jag, om det kan hjälpa till att hitta dit:
Verkar dock uteslutet fungera för NO, har ej varit där själv, några kommentarer, vad händer om vinden vrider NV?
Vrider det mot N och över mot NV är det bara att glömma Skälåker. På NV finns Rangsta som är kanon tycker jag, ligger söder om Fituna.
//Björn
-
Nu lutar det åt Lördag
3. Sandhamn-Landsort
Fredag kväll
Nordost, 4-8 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 15%
Natten till Lördag
Nordost, 5-9 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 20%
Lördag förmiddag
Nordost, 6-10 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 30%
Lördag eftermiddag
Nordost, 6-10 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 30%Flerdygnsprognos
Söndag
Nord vridande till nordost, 3-7 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 10 m/s
Måndag
Nord vridande till nordost, 3-7 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 8 m/s
Tisdag
Nord vridande till nordost, 1-5 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 5 m/s
Onsdag
Nordost, 1-5 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 7 m/s -
Prognoserna ändras hela tiden och snurrar kring NO-NV.
Enda rätta på de riktningarna är nog att kuska 14 mil enkelresa fr Sthlm till Väddo, Barnens ö.Ser ut att kunna bli sådär lagom kyligt och härligt me mulet, regn och 5-6 grader – nästan som dec-jan surfet.
Någon som åker upp dit?
-
@MacA 466038 wrote:
Prognoserna ändras hela tiden och snurrar kring NO-NV.
Enda rätta på de riktningarna är nog att kuska 14 mil enkelresa fr Sthlm till Väddo, Barnens ö.Ser ut att kunna bli sådär lagom kyligt och härligt me mulet, regn och 5-6 grader – nästan som dec-jan surfet.
Någon som åker upp dit?
Annars finns ju sjön Erken men du kanske ska segla vågor ?
//Björn som gärna drar norrut i morgon.
-
//TOMMY//
Gäst17 maj, 2008 vid 07:17Jag hänger oxå på. Erken eller salnö kan nog funka. ligger vinden på över land är det fin fin segling på Erken vid badvägen.
-
@//TOMMY// 466086 wrote:
Jag hänger oxå på. Erken eller salnö kan nog funka. ligger vinden på över land är det fin fin segling på Erken vid badvägen.
Oh wow ditt första inlägg som registrerad användare Tommy, Det var F-n på tiden. Välkommen till konffen 😉
Jag dyker upp om det nu blir någon vind…
-
kör nog Lövsta. aldrig kört där på NV. hoppas det inte blir allt för byigt.
-
@//TOMMY// 466086 wrote:
Jag hänger oxå på. Erken eller salnö kan nog funka. ligger vinden på över land är det fin fin segling på Erken vid badvägen.
@Boman 466099 wrote:
Oh wow ditt första inlägg som registrerad användare Tommy, Det var F-n på tiden. Välkommen till konffen 😉
Jag dyker upp om det nu blir någon vind…
Ni som har seglat på Erken, hur vindsäkert är det på N-NV. Skiljer det mycket i styrka jämfört med vinden ute vid kusten ?
//Björn
Logga in för att svara.