Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sönderborg – erfarenheter

• joce

Medlem
    18 juni, 2001 vid 17:38

På posten får man inte öppna paket innan man kvitterat ut dem. Och i princip ska det räcka med att anmäla det efteråt, särskilt som prylarna är helförsäkrade

• dude

Medlem
    18 juni, 2001 vid 17:46

ok. jag är inte säker på hur saker och ting ligger till, men det är nog bra att öppna paketen på posten om man får det, i alla fall ha koll på vad som gäller.
    -nicke

• joce

Medlem
    18 juni, 2001 vid 17:54

Det har du rätt i, alltid bra att kolla upp själv vad som gäller och inte lita för mycket på inlägg på en konf =)
    Men jag kan tänka mig att om man får en bräda till posten så är man nog inte så jäkla sugen på att riva bort alla lager med plast, kartong å tape inne på posten.

Fick själv en kitebräda idag(inga märken efter frakt =)) och jag skar av mig halva fingret i min iver att ta mig igenom alla lager in till brädan.

• dude

Medlem
    18 juni, 2001 vid 18:01

men jag tror att posten tar hand om emballaget om du packar upp den på posten. då slipper du skräp hemma. men jag är som sagt, inte säker.
    -nicke

• martin

Medlem
    19 juni, 2001 vid 14:28

Paketet hade kommit under tiden jag var på jobbet. De lät min lillebror skriva på kvittensen. Alltså anmälning i efterhand. DFDS säger dock att det är “avsändarfrakt” på grejerna, och att jag därför ska ta upp reklamationen med leverantören. Dansken alltså.
    Ringt till honom, men jag är inte säker på att han fattar svenska så bra som det verkar. Får nog dra det hela på engelska istället.

• dude

Medlem
    19 juni, 2001 vid 14:34

Låter bra att pröva på engelska. Låt höra sen hur det går!

Mvh,

Niklas

• pipe69

Medlem
    19 juni, 2001 vid 16:04

Det går bra att prata tyska med honom också – vill jag bara säga! Men ni svenskar är ju alltid flitiga engelsk-talare…

Lycka till!

• johan

Medlem
    20 juni, 2001 vid 10:29

Tjena.

Vad fick du betala för frakten då??
    Martin fick betala ca 1350 för frakten, och så mycket kostar det väl inte i sverige ??

/Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2001 vid 11:01

Tjenare!
    Jag betalade 2500 (SEK) för en mast som går lös på 4000 i Sverige. Frakten gick på 220, vilket är samma pris som att beställa från Sverige (du slipper ta bilen till posten och böka med parkering mm.) Dessutom tillkommer en bankavgift få 50 för överföringen. Har frågat dansken vad frakten skulle bli för: Bräda, segel, mast, bom (stora grejer) och det skulle hamna på 850 Sek och det tror jag också ligger i nivå med Sverige. Den enda som kan konkurera med dansken i pris är nog Surfman med gaastra. Så alla mina beställningar som det inte står Gaastra på går till dansken i fortsättningen.

/Daniel

• joce

Medlem
    20 juni, 2001 vid 11:16

Kollade på en stor kite(wipika Airblast 16.4 m2). Kostar ca 16100:- i Stockholm, Dansken ska ha 11300:-. Faan d e ju nästan 5000 spänns skillnad

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sönderborg – erfarenheter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.