Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Sopt i Sälen?
-
skejtar_henke;527715 wrote:Vet att där finns en sjö in närheten.. Men kanske blir lite byigt med alla granar runt om…
Det finns en sjö bortanför hundfjället, näsjön.
När vi var där blåste det inget men som fäen på toppen på högfjället.
Kanske var det vindriktningen!? -
@Gadget 528125 wrote:
Det finns en sjö bortanför hundfjället, näsjön.
När vi var där blåste det inget men som fäen på toppen på högfjället.
Kanske var det vindriktningen!?Fan nu satsade man på fel gris igen. Ingen vind i helgen…. Jävla runk. sälen suger pung utan vind.
-
Så länge du hänger pung och inte läpp är allt bra. Följa med och klättra imorgon?
-
Svinet;528185 wrote:Fan nu satsade man på fel gris igen. Ingen vind i helgen…. Jävla runk. sälen suger pung utan vind.
Funkade att köra på västra granfjällsstöten i fredags, inte världens tryck men gött att leka lite i solen. 🙂
-
@EliasP 528303 wrote:
Funkade att köra på västra granfjällsstöten i fredags, inte världens tryck men gött att leka lite i solen. 🙂
OK jepp vi körde lite då med på högis men lite kasst drag… det där som folk skriver om 85-90% körbara dagar är ju ett skämt… eller?
-
Svinet;528353 wrote:OK jepp vi körde lite då med på högis men lite kasst drag… det där som folk skriver om 85-90% körbara dagar är ju ett skämt… eller?
Hehe, men bor man här uppe så upplever man de som att de alltid blåser uppe på fjället.. men i 85-90% så lär dagarna med riktigt stark samt svag vind vara inräknade.. men har man bara rätt grejer så går det att köra riktigt mycket..
-
@EliasP 528371 wrote:
Hehe, men bor man här uppe så upplever man de som att de alltid blåser uppe på fjället.. men i 85-90% så lär dagarna med riktigt stark samt svag vind vara inräknade.. men har man bara rätt grejer så går det att köra riktigt mycket..
gött för er gubbar ;0)
-
Andy*
Gäst4 februari, 2009 vid 17:29Drar till Sälen nu till helgen men det ser tyvärr ut att bli vindtorka denna helg också, fäck!
-
Andy*;528716 wrote:Drar till Sälen nu till helgen men det ser tyvärr ut att bli vindtorka denna helg också, fäck!
ja fast det går ju inte att lita på vindprognoserna.. yr.no förutser nog vindstyrkan inne i mitt rum på kollektivet där jag bor, för så lite som yr visar är det sällan.. vilket är positivt, så det ska nog gå bra ändå (=
-
vi hade goa ~9 ms idag på västra granfjällsstöten, riktigt fint förutom den goa sikten på 50 meter 🙂
-
9ms, puder och sol!
Jag är riktigt taggad. Kommer upp i mitten på vecka 9.
Hur är sälen annars: Har det blivit boom för snowkite eller
är det fortfarande ett udda inslag+ -
Tror det körs rätt hårt borta på högfjället, men borta hos mig i stöten är det ensamt, får nog lägga upp en spotguide eller nåt så att folk hittar hit 😛
Logga in för att svara.