Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing South Africa…

• South Africa…

Publicerad av s66 på 5 februari, 2010 vid 11:27

Nere igen vi bara njuter här. Tyvärr har vi tagit så mkt foto än så länge men ska bli bättring.
    Vi fick en underbar dag igår. Finns lite bilder o checka på min hemsida för de som önskar.

http://www.s-66.com

// Andreas

lolve svarade 14 år, 8 månader sedan 11 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • ove226

Medlem
    6 februari, 2010 vid 16:46

gott andy!
    tar du tillbaka allt ont du sagt om vågsurfing nu? 🙂

• s66

Medlem
    7 februari, 2010 vid 18:30

@ove226 597578 wrote:

gott andy!
    tar du tillbaka allt ont du sagt om vågsurfing nu? 🙂

Nej, de suger fortfarande…eller sanningen är nog mer att det är jag som suger hårt! 😉
    Har tom kommit upp på brädfan nu…

• s66

Medlem
    9 februari, 2010 vid 12:11

uppdaterad me några rader från Witsands.

• tobb

Medlem
    9 februari, 2010 vid 19:48

Hehe, har också smakat stenarna i Misty cliffs.. en riktigt nice landning bland miljoner kackerlacker dessutom!!

• s66

Medlem
    23 februari, 2010 vid 11:31

nu så…här kommer en del feta bilder från en session i Sunset Beach.

Smaka lite…o va inte rädda för att lägga en kommentar 🙂

http://www.s-66.com

Mvh Andreas

• lars_k

Medlem
    23 februari, 2010 vid 18:48

OK, jag vågar. Ser FETT ut Andreas!
    Verkar som ni slipper guppa runt i timmavis också bara för att rida några få vågor…

• basse

Medlem
    23 februari, 2010 vid 19:37

Riktigt Schnygga tweakade pushisar du!

• gurra1978

Medlem
    23 februari, 2010 vid 23:41

Ok, jag vågar också 🙂

Kul att se att Sydafrika ger er bra segling. Du har som vanligt fin stil på vattnet men framförallt i luften. Känns som du har satt en internationell standard på hur snygga delayed forwards ska se ut och jag jobbar på att kunna utföra likadana. Tyvärr ges numera sällan tillfälle och ska sanningen fram är man rätt långt ifrån din snygga stil.

Bilderna visar upp fin segling men det börjar känns som man kan Sydafrika bilder nu, motljus och höga bakåtar. Är det tionde året i rad nu eller? Kan ni inte förnya er lite och köpa en GoPro HD och segla med. Sätt den på en hjälm och droppa lite skärmdumpar från filmen så man får se vinkeln högt upp från luften i en bakåt. Då får man bättre färger och ser höjden och får ett helt nytt perspektiv på SA. Vore trevligt för oss och tror det gör era kvällar framför datorn roligare.

Sen efterfrågar jag bättre visningsfunktion på dina bilder och en modernare blogg med RSS. Och jag väntar fortfarande på film från WA. Sluta segla så jävla mycket nu och surfa på nätet – som oss insnöade i Sverige 😉

• dr-masse

Medlem
    24 februari, 2010 vid 09:19

Jag håller med Gurra i allt, hjälmcam på era åk vore heltrevligt.

“Delayed forwards” för för övrigt ett oerhört bra sätt att beskriva mina framåtar…

1. Utvecklingen är galet, galet långsam. Fortfarande inte en enda godkänd landning efter hundratals försök i flera år nu. Snacka om “delayed”.
    2. Jag gör faktiskt enbart “delayed forwards” de gånger jag försöker. Varje landning är såpass sen att det slutar med krasch, ha, ha!

• s66

Medlem
    26 februari, 2010 vid 09:28

Tack boys för respons! Min hemsida tar jag på mig helt…ska ta det me webmaster så fort han vaknar till.

Sen är det inte jag som har tagit bilderna…jag är däremot sjukt tacksam för att få bilder gratis!
    Och visst kan jag köra med headcam…det hade jag gärna gjort! Men för det första har jag ingen, och en annan anledning att jag inte gör det Gurra är faktiskt att jag tycker att headcamfilmer är lika enformiga och tråkiga varje gång. Men jag får väl ta o låna en ngn dag o köra me pottan på da.
    Jag försöker faktiskt utveckla min vindsurfingnivå här nere….inte tillfredsställa era tråkiga kontorsjobb 😉

Mvh Andy

• m-c

Medlem
    26 februari, 2010 vid 10:10

Andy Bull!
    Trodde hela idén med konfen var att hetsa de(oss…) som sitter fast framför datorn…
    Kör hårt!
    /Måns

• s66

Medlem
    26 februari, 2010 vid 10:40
    M C;599754 wrote:
    Andy Bull!
    Trodde hela idén med konfen var att hetsa de(oss…) som sitter fast framför datorn…
    Kör hårt!
    /Måns

Va fan Måns…de e ju det jag gör nu!! 😉

• s66

Medlem
    26 februari, 2010 vid 10:46
    M C;599754 wrote:
    Andy Bull!
    Kör hårt!
    /Måns

Måns-Järn….hetsa, det är ju det jag gör nu…. 😉

• basse

Medlem
    26 februari, 2010 vid 10:57

Du behöver ju inte göra film. GoPro kan ta bilder med jämna intervall också. Det kanske kan vara något!

• s66

Medlem
    26 februari, 2010 vid 11:11
    Basse;599759 wrote:
    Du behöver ju inte göra film. GoPro kan ta bilder med jämna intervall också. Det kanske kan vara något!

Tack för komplimangen förresten Basse om pushien! Ska sanningen fram så har jag funderat ett tag på en sån där tråk-kamera. Den nya HD varianten verkar bra, vilken exakt ska jag ha isf? Och vilken typ av hjälm? Kan inte kittet…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing South Africa…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.