Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SP-katalogstävling

  • SP-katalogstävling

    Publicerad av oscar på 20 mars, 2003 vid 20:29

    Hitta schysstaste felet i SPs katalog och vinn ära och berömelse.

    Jag börjar:
    Torrdräkten som är torr som är blöt som är…

    “torrdräkten kommer klara att hålla ute vatten hela tiden” Ja den är tät alltså?
    men sen
    “utan det kommer att komma in lite vatten” Jaså var den inte tät längre?

    ola_p svarade 21 år, 6 månader sedan 15 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    20 mars, 2003 vid 21:02

    ett ennu större fel är Mistral Razor brädan. crazy.gif

  • adde

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 07:43

    Svar till:


    Hittade schysstaste felet i SPs katalog och vinn ära och berömmelse.

    [/ QUOTE ]

    Perfekt tillfälle att göra en anakolut på! Kasta inte sten i glashus wink.gif

    Är inte det lite som att stjäla smågodis från spädbarn?

    I ärlighetens namn så var det, vid en första genomläsning, inte alls så mycket “fel” som vanligt. Och som de skriver i inledningen,
    Paradise News är gjord av oss på Surfers Paradise. Vi är surfare
    allihop och ibland blir inte stavningen helt rätt så vi vill reservera
    oss för detta samt för tryckfel

    Men en “Lätt kontrollerad fena…” (sida 26, n.v.h) vore kanske inte fel.

    /adde (har väntat 27 år på att få anväda ordet anakolut)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 08:40

    Chartrat en 100 fots båt i söderhavet…måste som tidigare sagts vara extremt små marginaler i surfbranchen.

  • zehlertz

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 08:47

    det kan bli såna härliga feltolkningar när folk försöker avstava ord. Detta hör väl inte hit men den e ganska kul:

    Låter ju inte så trevligt med en Lång Hårig Sjuk Sköterska… mkt bätre med en långhårig sjuksköterska

  • oscar

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 09:22

    Jo du adde, ibland stavar man som en kråka grin.gif

  • lars_k

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 09:46

    “använda” stavas det, vad är “anväda” för något? HAHAHA.
    Visserligen kanske man kan ställa högre krav på stavningen i SP-katalogen än här på konfen wink.gif
    Fick Gunsails-katalogen för några dagar sen inklusive bilaga med vad “Fehlerteufel” hade ställt till med. Det var ett antal faktafel som smugit sej in. Såg inga stavfel men sen är jag ju inte så extremt vass på tyska heller….
    Så SP-katalogen är inte ensam om att ha fel, killarna lägger nog hellre tid på surfingen än på korrekturläsning. Helt rätt =)

  • adde

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 10:11

    Vafan får inte folk lära sig svenska i skolan längre? ‘Anväda’ kommer ifrån tyskans ‘einzvädung’ och betyder “använda i sin rätta betydelse”…. wink.gif

    Anakolut, å anda sidan, betyder ungefär “att påbörja en mening men avsluta en annan”, dvs det är ett grammatiskt fel – hundra (minst) gånger värre än ett banalt stavfel.

    /adde (Märks det att det är fredag grin.gif )

  • poppo

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 10:20

    Avundsjuke, misunsamme Anonym. I din lilla bittra värld borde alla näringsidkare leva på bröd och vatten för att du ska kunna ha råd med så mycket bra grejer som möjligt va? Gå hem till mamma så får du nog en smörgås med varm choklad.

    För övrigt en mycket onödig tråd, man behöver inte läsa SP-katalogen om man är så petig. Själv tycker jag det är jävligt kul att se en så pass seriös och soulig produktkatalog varje år.

  • lars_k

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 10:31

    Verkar som folk är så surfkåta så att de fullständigt läser sönder SP:s nya porrkatalog…jag är inte bättre själv iofs… 😛

  • sirgomez

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 10:34

    adde,
    vad vill du säga med einzvädung? jag har i mina 25 år i tyskland inte hörd ordet – nåt nytt som jag har missad.
    äh och ursäkta mina svenska stavfel – jag har bara varit i Sverige 3år och jag nix hade kurse- du verstehe? wink.gif
    fredag – jippiiiee grin.gif

  • canoya

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 10:42

    När man pratar med någon i en butik förväntar man sig att de ska ha testat den utrustning de säljer. Därför är det väl relevant för butiksperonalen att åka till värmen och testa prylar när vi andra går hemma och längtar till våren. Själv är man väl för feg eller nåt för att våga starta surfbutik utan fortsätter med ett “vanligt” jobb. Eller kan det vara så att det inte är så enkelt att lyckas i surfbranchen???

    Vi får nog vara glada att det finns några som vill hålla på!

    Snart är det vår!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 12:51

    Sp har i ganska många år iallfall tidigare sålt följande produkter för vågsurfing: Leech istället för leash som fångrem till surfbrädan, leech betyder mig veterligt igel på svenska.
    Man har även krängt RUSH guard att ha under våtisen istället för som det borde vara RASH guard mot skavsår vid paddling.

  • dannew

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 14:18

    Otroligt att man orkar kolla småfel! Är ni sådana som tittar på film för att finna fel “han hade röda handskar i ena klippet och sedan svarta, hurra jag har hittat ett fel!!” istället för innehållet?

    Måste vara ett utslag av för lite surfning. Som tur är drar säsongen igång på allvar nu när isen släppt. Själv är jag köptorsk och åker nog ner i helgen för att handla. Visst är det kul när katalogen kommer så man får dregla över lite surfporr!

  • c_c

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 15:20

    Vad nu då?!
    Är redan dags att ersätta SO-brädan med en “Hardcore Wave”?!
    Eller blir det lite mindre klappar, typ nedhalstamp och bomskydd?

    /Christian

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 15:44

    Poppo!

    Vad betyder “soulig” i produktkatalog sammanhang?
    /Wille

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SP-katalogstävling

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.