• Spanien

Publicerad av krillos på 25 juli, 2008 vid 12:37

Är en nybörjare på kite, det är ingen underdrift, har just gått kurs och nu är jag fast!
    Har semester planerad till de 2 första veckorna i september och vill åka till Spanien och kitesurfa.
    Är det nån som har tips på bra ställen??? Kanske nån som vill haka?

nickenyfiken svarade 15 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • eddie

Medlem
    28 juli, 2008 vid 06:25

Tarifa!
    Superhärligt ställe med massor av atmosfär
    Inte supernybörjarvänligt dock!

• molle73

Medlem
    28 juli, 2008 vid 15:52

Prova “La manga”, nära Alicante, Almeria. Platt eller sjö. Ny eller pirat.. annars så klart som Eddie säger, Tarifa=Mecka!
    Undvik Malaga (sten) Dock funkar “Rincon de la Victoria” utanför Malaga ok. Även La cala del Moral. torremolinos och Fuengirola ok, mer platt än gupp. Alla dessa bäst vi poniente(sydväst till sydost) för Nord/Ostliga vindar bättre med “insidan” (Barcelona sidan alltså)
    Välkommen att fråga mer, jag har bott därnere ett tag…;)

• nick

Medlem
    8 mars, 2009 vid 20:08

Gammal tråd, jag vet…
    Jag ska till Fuengirola en vecka i början av juni. Är det kitebart där då?
    Jag förstår att Tarifa är bättre, men kan man räkna med några dagars kitande i Fuengirola?

• nickenyfiken

Medlem
    6 april, 2009 vid 09:47

Jag lånar tråden lite också..

Hur är det med kitespots kring barcelona? Ska eventuellt dit och jobba då jag är klar med mina studier.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.