Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Spara & exportera filmer från Premiere Element?

• Spara & exportera filmer från Premiere Element?

Publicerad av Knatte på 26 oktober, 2013 vid 09:53

Vad säger Videoredigerar expertisen ??
    Vilket format / codec skall jag välja för en GoPro video på Full HD?
    Kör jag MPEG 4 så blir 3.30 minuter film 15.7 GB stor !!
    Har testat .wmw ( windows format) och då blir filen ca 200 Mb, men då varnar VLC /Media player för fel codec och Youtube & Wimeo tar inte emot filen??

Så med andra, vad hade ni haft för inställningar om ni skall spara/exportera en GoPro film med 1980×1080 som skall visas på Wimeo alt Youtube??
    Jobbar med Adobe Premiere Elemement 12

Knatte svarade 11 år sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • tim-eriksson

Medlem
    26 oktober, 2013 vid 10:04

http://www.wrightslights.info/resources/Export+HD+From+Pre7.pdf

Kör inte elements själv men har inte elements samma export möjligheter som premiere pro?.. Finns en färdig profil för vimeo hd som fungerar ypperligt.

• Knatte

Gäst
    26 oktober, 2013 vid 10:36

Nope, den profilen för Wimeo kan jag inte inte använda för den vara för otillåtet storlek. Men känns inte som drygt 3 minuter skall slå i taket på 500 Mb ??
    Testade att köra quicktime fick en fil på 13,7 Gb kanbild och inget ljud i VLC. Bra ljud men ingen bild i Mediaplayern..
    Känns som något grundläggande fel någonstans??

• badjanne

Medlem
    26 oktober, 2013 vid 13:31

Fråga på:
    http://forum.voodoofilm.org/
    Jag har alltid fått snabba och bra svar där.

• Knatte

Gäst
    26 oktober, 2013 vid 13:40

@Badjanne 717971 wrote:

Fråga på:
    http://forum.voodoofilm.org/
    Jag har alltid fått snabba och bra svar där.

Jo, det lutar att jag ställer en fråga på Voodoforumet om jag inte får bra svar här:)

• Knatte

Gäst
    26 oktober, 2013 vid 14:06

@Knatte 717972 wrote:

Jo, det lutar att jag ställer en fråga på Voodoforumet om jag inte får bra svar här:)

Pinsamt, men har hittat svaret nu!
    Det låg en hop med GB film 1 timme in i timelinen som spökade och gjorde filmen supertung.
    Rensade bort detta och nu verkar det funka bättre..:wink::tongue:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Spara & exportera filmer från Premiere Element?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.