Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Spärra anonyma?!?!
-
hehe.. skönt det där med bonnen..
Osså luktar det.. // Erik
-
Ja, men om DU registrerar dig så kan jag välja om jag vill läsa dina inlägg eller inte. Du är fortfarande anonym om du registrerar dig – men vi andra kan skilja dig från de andra anonyma genom ditt nick-name.
Det är svårt att föra en dialog men en “anonym” eftersom man inte vet att/om det är samma person som svarar.
/adde
-
Ett förslag !
Nej!, ta inte bort möjligheten att kunna skriva utan att vara registrerad, då kommer vi att förlora många bra inlägg,
Men……Ett “tvingat namnfällt” istället för “anonym” kanske?, alltså ta bort Anonym som Default (!) och gör namnfältet till ett tvingande fält.
Då kan vi enklare sortera ut de oseriösa från de duktiga killar/tjejer som skriver här ibland. , en annan stor fördel är att man enklare kan relatera/svara till ett specifikt inlägg då man har ett namn att svara till….
Jag menar de seriösa skriver förhoppningsvis sitt namn alternativt nått nickname medan de mindre seriösa skriver……något blaj.
Bör tilläggas att anonym inte bör gå att skriva i namn fältet
På så sett kanske vi förenkla/förbättra utan någon radikal förändring….
//Glenn
-
Tror ni kommer att tappa många intressanta inlägg om ni tar bort möjligheten att lägga anonyma inlägg.
Dessutom om det skulle vara en känslig fråga kanske nån sitter och trycker med en åsikt och inte vill skriva in den med sitt namn.
Lite av tjusningen med nätet kanske är anonymiteten och det ansvar den medför.
Glöm inte bort att Sverige på 70 och åttitalet inte var alltför olikt tex DDR.
Så sent som på 80-talet ville en del sossar tom förbjuda användandet av parabolantenner!
Anonymitet på ett forum är bra och dåligt men det vore dumt att ta bort alternativet!
Sen går det väl faktist att spåra IPnumret som loggas här om jag inte misstar mig??G-son
-
Det handlar ju inte att lämna ut passbilder, namn, person- och telefonnummer. Det handlar ju “bara” om att använda ett mer unikt namn än anonym, för att underlätta för dem som skall läsa/svara på inlägget.
Att skriva under är väl det minsta man kan begära, sen kan man väl kosta på sig att skriva nått annat än anonym i namnfältet.
DrakGlenns förslag tycker jag är bra.
Men visst, jag har själv gått fram till personer på stranden och frågat om det inte är du som är XXX – helt enkelt genom att jag känt igen utrustning. Likaså har jag blivit konfronterad med frågan om det är jag som är adde.
Tack för det, jag har träffat en massa nya polare på detta sätt!/adde
-
Svar till:
Tror ni kommer att tappa många intressanta inlägg om ni tar bort möjligheten att lägga anonyma inlägg.
Anonymitet på ett forum är bra och dåligt men det vore dumt att ta bort alternativet!
[/ QUOTE ]
1. Det tror jag oxå!
2.Word killen word!
Logga in för att svara.