Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing specialarbete!!

• specialarbete!!

Publicerad av anonym-anvandare på 25 oktober, 2000 vid 11:53

jag ska lämna in vad jag ska göra i specialarbete nu på fredag undrar om nå har nåt förslag det får gärna berör surfing jag går teknisk om ni undrar

tack/claasse

egge svarade 24 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    25 oktober, 2000 vid 12:31

Vilken inriktning går du? Mek,data,el?

• art-peak

Medlem
    25 oktober, 2000 vid 16:54

Gör en vindmätare. Det gjorde jag med delade pingisbollar som vindfångare och den funkade.

Art Peak

• anonym-anvandare

Medlem
    25 oktober, 2000 vid 18:00

Här är ett kanon-tips:

Utred förutsättningarna för segling nattetid i totalt mörker sena höstkvällar och tidiga vårkvällar.

Yepp
    – Vilka typer av ljuskällor fungerar bäst?
    – Var ska dom fästas på kroppen?
    – Fungerar de nya vita lysdioderna 30mA, ca 6candela?
    – Ska man använda röda lysdioder för att inte störa mökeradapationen?
    – Finns det risk att mörkleradaptationen störs om man av misstag riktar tex pannlampan mot ett segel under segling?
    – Hur långt bort bör man kunna se i 10 knop, 15 knop
    20knop, 30 knop?
    – Kan man uttrycka detta i belysningsstyrka (lux) (du kan låna en luxmätare och synskärpetavla av mig)
    – Vilka krav ställs på batteri-tid?
    – Vilka krav ställer sjöfartslagen på personer som surfar nattetid i totalt mörker i området 20 – 25 knop?
    – Finns det skillnad i krav mellan äldre och yngre surfare?
    – Är det precis som med skidor och bräda att nattsurfing i många avseenden är häftigare än segling i dagsljus?
    – Vilka är riskerna, vilka är möjligheterna?
    – Hur många % av de svenska surfarna kan tänkas våga segla nattetid i november?
    – Kommer nästa Wave Calssic att kunna köras nattetid?
    .

I slutet av projektet låter du tex 5 surfare segla dagtid och därefter nattetid. Använd en skattningskala 1 – 9 där 1 är värdelöst och 5 varken värdelöst eller kanon och där 9 är kanon. Pluppa in resultatet i Excel och lägg till kommentarer från surfarna i tabell form också = hög impaverkan.

Sätt en schysst titel typ:
    Windsurfing nattetid.
    Ny metodik, nya principer, nya möjligheter.
    Skriv in rubrikerna Bakgrund, Syfte, Mål (delmål), Projektarbete (uppskattat tid kostnader), Resultat (bara rena resultat här), Diskussion, Litteratur, Appendix 1, 2, 3, …..

Ett resultat av ditt arbete kan ju faktisk bli ett underlag för belysta windsurfingområden avsedda för nattsurfing. Översett eller låt översätta arbetet till engelska. Lobba ut det via internet (några sidor på pdf) och du kan rippa runt världen och surfa och få betalt för det också flera år framöver.

Ifall du inte kommer på nåt typ själv
    Tjabaaa / zzzzzzt

• anonym-anvandare

Medlem
    26 oktober, 2000 vid 07:53

cootl men hur lyckas man med det

• anonym-anvandare

Medlem
    26 oktober, 2000 vid 09:35

Jag gick teknisk och gjorde specialarbete om Windsurfing, fast bara för att man går tekniskt behöver det ju inte vara något tekniskt i det hela.
    Gör om Windsurfing i sig, känslorna och upplevelsen.

MVH/Bengan

• lundgren

Medlem
    26 oktober, 2000 vid 10:00

jag har gjort ett specialarbete om windsurfing..du kan få kika på det om du vill?

• larry

Medlem
    26 oktober, 2000 vid 12:48

Gör statistik på väderförhållanden på surfställen. Sen lägger du ut det på nätet och skriver adressen på konfen.

• anna

Medlem
    26 oktober, 2000 vid 16:28

Jag ska också skriva mitt specialarbete om windsurfing. Det ska handla om windsurfingens utveckling. Varför freestyle/Wave har blivit så poppulär. Hur det var förut och hur det kommer se ut i framtiden. Om det är någon som har några åsikter om detta, framför dem gärna.
    // aNNa

• anonym-anvandare

Medlem
    26 oktober, 2000 vid 19:56

nej men tack ändå jag ko minte på nåt schysst för det var visst idag jag skulle lämna in det så jag ska spela in lite musik istället

• egge

Medlem
    27 oktober, 2000 vid 07:03

bygg en bräda!
    Som du sedan kan ha nytta av och få skolan till att hjälpa till med att pröjsa för material.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing specialarbete!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.