Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Specialbagage Sal, Kap Verde
-
Specialbagage Sal, Kap Verde
Publicerad av skanepaul på 1 januari, 2010 vid 23:03Hur har ni gjort som varit där? Golfbag? Finns ju dock inga golfbanor där….
skanepaul svarade 14 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
hehe de kostar la lika mycket ändå?
jag brukar bara ta med de till flygplatsen och checka in de där, har aldrig strulat för mig. då får dom ta de som de kommer oftast slipper man betala alls då! 😛
-
Nu snackar vi charter! Det är inte första gången jag flyger… 🙂 tror nog jag får ha det klart före dock.
-
Har testat lite olika varianter. Men i år betalade vi för kitebagage. Det blev en jätteväska på runt 40kg 😉 Skönt att slippa tänka för mye. Tidigare år har vi dock glidit ner grejerna i snowboardbag ena året och golfbag andra året. Snowboardbaggen åkte gratis ner men fick vi bota för på flygplatsen på vägen hem. Golfbaggen har jag för mig att vi fick betala för på Arlanda both ways. Klart dyrast i år men då fick man ju med en hel del. Kändes dock helt onödigt då det inte blåste typ alls.
Go Tur / TobasPS! Nu är dom ju ganska medvetna då de har specifikt Kite som alternativ bland packningarna DS!
-
tobas;593801 wrote:PS! Nu är dom ju ganska medvetna då de har specifikt Kite som alternativ bland packningarna DS!
Ja, jag såg det, men 1100 spänn….iofs 800 för golfbag (TUI:s alla flygningar över 7 timmar dubbeltaxa 🙁 ) och då är maxvikten 15kg om dem skulle få för sig att väga, står ingen vikt alls på kitevarianten så det får nog bli det.
-
När vi flög med TAP (som är star alliance) körde vi golffulingen men när vi åkte med charterbolagen hostade vi upp för vårt surfbaggage, förbetalt och klart. De är så jävla fula som tar dubbla taxan för att flygresan påstås vara 7h+. I vårt fall var den kortare… Jag mailade och frågade vad som var maxvikt för kitebagage (i och med att det inte stod någon vikt) och fick då till svar att det var 15 kg även där så vi körde två vindsurfbagage på 3 pers eftersom vi skulle ha med vågisar och sånt.
-
Kan man kräva tillbaka lite stålar kanske?? Vi hade nämligen medvind på vägen hem och efter diverse förseningar pga av havererat bagagekontrollsystem på Sal så tog flygresan bara 6½ h.
Vågorna vid Punta Preta är de finaste och maffigaste jag skådat.
Hittade inget om maxvikt på kitebagaget och frågade inte heller så mina knappa 40kg gick fint igenom.
Måhända är min vita kitebräda numera Whiteboard på haket vid kitebeach och möjlig att läsa läsk/ölpriser ifrån 😉
/ Tobas -
tänk på att dom kan inte garantera transfer till hotellet om man har med surfbag. inte fritidsresor i alla fall
Logga in för att svara.