-
Specs. för Simmer proam 7.5 (99?)
Hej
En godhärtad surfare (tack Martin) tyckte jag behövde ett större segel och skänkte mig ovan nämnda. Dock utan specifikation.
Någon som har Luff och bomlängd att förmedla?
Log in to reply.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Specs. för Simmer proam 7.5 (99?)
Hej
En godhärtad surfare (tack Martin) tyckte jag behövde ett större segel och skänkte mig ovan nämnda. Dock utan specifikation.
Någon som har Luff och bomlängd att förmedla?
jag provar igen.. sen ska jag inte bumba denna tråden fler ggr.
ingen?
Eftersom jag sparar allt som har med vindsurfing att göra så har jag naturligtvis kvar SPs katalog från både 1999 och 2000. 😉 -99 fanns inte ProAm, men väl 2000: 7,5 m2, luff 495 cm, mast 460 cm/IMCS25, bom 210 cm
/Håkan
Tack ska du ha!
Än en gång visar sig det sig att detta är ett underbart forum med underbart folk.
Måste säga att jag blev lite förvånad när det inte står ett skvatt om vilka mått som gäller på seglet. Men efter en provriggning var det faktiskt exakt de siffrorna jag själv kommit fram till.
För kuriosa så kan jag säga att jag skickade denna frågan till Simmersails också och fick följande svar:
The Proam is a twin cam slalom sail we produced around 1996.
Sorry, there are no specs available for this sail.
The mast will be 460/25.
Sorry I couldn’t be more help.
Best regards,
Jason Diffin
Sail Design
Simmer Style Maui
Hm. En gissning är att Tomas Persson antagligen hade gett ett bättre svart eftersom det ofta är han som designar Simmers plattvattensegel.
Log in to reply.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
There was a problem reporting this post.
Please confirm you want to block this member.
You will no longer be able to:
Please note: This action will also remove this member from your connections and send a report to the site admin. Please allow a few minutes for this process to complete.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Specs. för Simmer proam 7.5 (99?)
You must be logged in to create new discussions.