Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speed i Haga…

• Speed i Haga…

Publicerad av dr-masse på 21 maj, 2007 vid 10:19

Nämen, nu får väl någon ta och skriva några rader om speedandet i Haga! Verkar ha varit bra, eller?

Krascher, hastigheter och kommentarer?

Bilder?

😀

surferboy svarade 17 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • tobhed

Medlem
    21 maj, 2007 vid 10:51

av olika anledningar så tycker jag att det är bra att det är så tyst därifrån, men…

det är väl bara att inse att jag inte är av rätta virket i alla sammanhang, trots massor av glass och öl under vintern så väger jag fortfarande inte tillräckligt.
    Vi hade bra med vind och förhållandena för att segla fort hade säkert varit bra, men att segla fort i banan krävde absolut sin man. Brytande stora vågor mitt i banan gjorde det svårt som tusan att lyckas med några riktigt bra tider och jag tror att alla som var med gjorde minst ett spektakulärt kastfall som säkert uppskattades av alla utom för seglaren själv. Johan Gelander vann kastfallstävlingen överlägset då han lyckades grensla brädan i 30 knops fart… (han seglade inte mer den dagen). Inga riktiga topptider noterades under själva tävligen men jag vet att t.ex Per Cullin gjorde bra tider efter tävlingen i fredags.

• oscar

Medlem
    21 maj, 2007 vid 10:57

Kanske ytterligare ett incitament att köra med Gps istället för lasermätare. Man kan väl använda lasermätaren som kul grej för att hålla publiken underrättad?

• rasmus_w

Medlem
    21 maj, 2007 vid 11:22

Det riktigt häftiga vore väl en GPS som enkelt kunde “publicera” resultatet, den enkla varianten borde vara att man på nåt vis tankar över resultaten till en dator som genast visar tiden på en stor tavla, genast korrekt placerad i ranking, under rätt seglare etc.

Den mindre enkla varianten vore såklart en GPS som skickar informationen i realtid via telemetri så man hela tiden kan se hur fort olika seglare kör. Ska man våga tro att folk har en sån på sig på kristi flygare 2010? 🙂

• jester

Medlem
    21 maj, 2007 vid 11:46

Man kan väl kommentera Haga Park som så här: Svårt!

Det är inte helt lätt att speed med korta kraftiga chopp som guibbarna körde ikapp bakifrån. Många kastfall och episka spinouter var det. Imponerande var det att titta på, utan tvekan. Kommer lägga upp lite foton senare idag, men tyvärr väldigt få action-kort då jag var timekeeper mest hela tiden.

Johans kastfall där han gränslade brädan tog priset (Johan spydde av smärtan), samt GetWets ramning av tornet gick inte av för hackor heller.

Kort sagt en trevlig helg med mycket trevligt folk o en massa surfsnack. Lite synd att min förkylning hindrade mig från att komma ut på vattnet dock.

• carrera

Medlem
    21 maj, 2007 vid 13:09

Personligen är jag mycket besviken på mina egna resultat men man får erkänna att ibland går det bara inte att få till det när man vill! HAGA SVÅRT ?
    jo det skriver jag lätt under på, så långt ifrån perfekta speed förhållanden man kan komma när det är dessa förhållanden! Det talades om 17-18 m/sek ute vid uppsamlingen, svår att avgöra dock. Free stylarna var ute med 3,8 ór om jag min rätt! Själv stod jag på land under lördagen då det var som värst pga. material haveri….impad av killarna som gav sig ut! Flaggan i topp killar!!!

• surferboy

Medlem
    21 maj, 2007 vid 14:02

Nu ligger resultaten uppe på http://www.north-sails.com/template/f2speed.asp?iMenuID=557&iParentMenuID=556

Jag har inte hunnit få ihop reportagen från dag 2 och 3 men kommer lägga upp dessa inom kort.

Är det någon som har lite bilder? Jag har inga bilder från någon dag ännu så snälla maila mig!!! gustav@wallensports.se

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speed i Haga…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.