Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Speed N:a Öland/Swe-Ned
-
Ett litet inlägg från tävlingsledningen.
Vi tackar för alla goda förslag om tävlingsplats o.s.v. Dessutom hoppas vi att alla som kan sluter upp nu när det blir landskamp!
Var tävlingen kommer att hållas?
Det vet vi inte i dagsläget (svårt att få en tillförlitlig vind prognos 3 månader i förväg 😉 ).
Vi kommer att utgå ifrån Böda.
Det kan mycket väl bli så att vi kör på Haga om vinden är den rätta.
Det kan bli Grönhögen (hoppas jag inte) om det är enda stället det blåser på.
Vi försöker täcka upp för alla möjliga och omöjliga vindriktningar med rekade och markerade platser, funktionärer och båtar.
Däremot kan vi som alla vet aldrig garantera vind.
Vi har en otrolig möjlighet att göra detta till något riktigt bra och vi jobbar stenhårt på det.Vi kommer att lägga ut den officiella inbjudan inom 2veckor så fort allt är klart med sponsorer och TV rättigheter 🙂 .
Sen lämnar vi över stafett pinnen för nästa landskamp till alla er med de goda förslagen och hoppas att ni tar den:wink: . Ett tips: börja i god tid.
Då det tar både mycket tid och kraft att dra igenom något sådant här. Man kan inte mer än beundra Gustav och övriga som har arrangerat speed tävlingarna med sådan framgång, ett stort tack till er.Med förhoppning om god vind och trevliga tävlingar
Tävlingsledningen. -
MickeÖ;528128 wrote:Ett litet inlägg från tävlingsledningen.
Vi tackar för alla goda förslag om tävlingsplats o.s.v. Dessutom hoppas vi att alla som kan sluter upp nu när det blir landskamp!
Var tävlingen kommer att hållas?
Det vet vi inte i dagsläget (svårt att få en tillförlitlig vind prognos 3 månader i förväg 😉 ).
Vi kommer att utgå ifrån Böda.
Det kan mycket väl bli så att vi kör på Haga om vinden är den rätta.
Det kan bli Grönhögen (hoppas jag inte) om det är enda stället det blåser på.
Vi försöker täcka upp för alla möjliga och omöjliga vindriktningar med rekade och markerade platser, funktionärer och båtar.
Däremot kan vi som alla vet aldrig garantera vind.
Vi har en otrolig möjlighet att göra detta till något riktigt bra och vi jobbar stenhårt på det.Vi kommer att lägga ut den officiella inbjudan inom 2veckor så fort allt är klart med sponsorer och TV rättigheter 🙂 .
Sen lämnar vi över stafett pinnen för nästa landskamp till alla er med de goda förslagen och hoppas att ni tar den:wink: . Ett tips: börja i god tid.
Då det tar både mycket tid och kraft att dra igenom något sådant här. Man kan inte mer än beundra Gustav och övriga som har arrangerat speed tävlingarna med sådan framgång, ett stort tack till er.Med förhoppning om god vind och trevliga tävlingar
Tävlingsledningen.Bugar och bockar för detta, kanon med en speedtävling som riktar in sig på deltagarna i första hand..
Kanon gubbs!!! -
@P Malmkvist 528408 wrote:
Bugar och bockar för detta, kanon med en speedtävling som riktar in sig på deltagarna i första hand..
Kanon gubbs!!!Tack för den!
-
Tack Micke, det värmer!
Lycka till med arrangerandet och hör av er om ni behöver råd eller hjälp.
@MickeÖ 528128 wrote:
Man kan inte mer än beundra Gustav och övriga som har arrangerat speed tävlingarna med sådan framgång, ett stort tack till er.
Med förhoppning om god vind och trevliga tävlingar
Tävlingsledningen. -
Vet inte vad Malmqvist menar med sin kommentar, men om han menar
att trycka till någon så är ingen befogad av det.
Det du gjort för svensk speedsegling ska du vara stolt över Gustav !
Jag o många är väldigt tacksamma för allt engamang du lagt ner,
hoppas vi får se dig på tävlingarna framöver också. -
En liten bild från norra udden. Man kan ana att stället är okej. Man kan segla alldeles intill den vita udden på den närmaste ön.
-
och så här ser norra udden ut på sjökortet.
Dags att börja memorera:
(Clicka för att förstora) -
Är det så stenigt som det ser ut på sjökortet? Kan bli dyrt..
-
Kollar ni mot norra bankarna och öarna, så finns bara en sten. Den är dessutom väl ut-märkt. Jag har rekat hela den delen mycket noggrant. Så insidan av öarna ni ser på bilden är helt stenfri, med sandbotten. Vi ska dessutom reka och bojja det västra stenrevet. För som det verkar, så har vi ett utmärkt plattvattenställe där också. Västlig-sydvästlig vind har fri väg från fastlandet. Sen är det ca 1 km strändängar, utan träd som bromsar. Så det kan nog bli riktigt platt även på västlig vind.
-
Verkar grymt ställe av bilden att döma.
Är bilden tagen från fyren?
Hur långt är det från färjestaden till detta spot?/Magnus
Mattias J;528764 wrote:En liten bild från norra udden. Man kan ana att stället är okej. -
Marcus;528756 wrote:Vet inte vad Malmqvist menar med sin kommentar, men om han menar
att trycka till någon så är ingen befogad av det.
Det du gjort för svensk speedsegling ska du vara stolt över Gustav !
Jag o många är väldigt tacksamma för allt engamang du lagt ner,
hoppas vi får se dig på tävlingarna framöver också.Nej.. Jag menade som jag sade att det var ett grymt initiativ från gubbarna som gör att vi får möjlighet att segla på det ställe för dagen som lämpar sig bäst för speedsurfing, det gör tävlingen krångligare att genomföra för Mattias, Micke, Badjanne mfl men mycket roligare för deltagarna. Det vill jag ge beröm för..
-
Mattias J;528861 wrote:Japp, det är ca 9-10 mil. I slutet av april ca 30 min bilresa(det finns bara 1 polisbil på ön). Vi ringer därför och tipsar om mystiska personer i Ottenby….:grin:
Haha. . Ladda gps:en med speedcam-mjukvaran så ni inte glömmer av er mellan bron och Borgholm 😉
Det finns även några blixtrande plåtburkar efter borgholm. .
Sedan är det väl rent, väl man kört igenom hela köpingsvik. .Kanske blir speedticket denna dag också . .
Nä skämt och sido, dubbla den föreslagna restiden + lite till om du
vill vara på en säkra sidan. Tror jag körde på 1 tim 10 min till Löttorp
i förrgår, lite osäker? Man kan ge sig tusan på att en gammal trafikare
sett Mattias inlägg här tills dess. Sedan står dom och lurpassar i ingenmansland
bakom någon gammal härjad enebuske med lasern .. 😉
Logga in för att svara.