Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Speed N:a Öland/Swe-Ned
-
@davven 528872 wrote:
Haha. . Ladda gps:en med speedcam-mjukvaran så ni inte glömmer av er mellan bron och Borgholm 😉
Det finns även några blixtrande plåtburkar efter borgholm. .
Sedan är det väl rent, väl man kört igenom hela köpingsvik. .Eller så åker man över till östra sidan, där gissar jag att det är rätt få plåtburkar.
-
Rasmus_W;528881 wrote:Eller så åker man över till östra sidan, där gissar jag att det är rätt få plåtburkar.
Rätt gissat, det är en mkt bra väg och ha i åtanke.
Särskillt sommartid, istället för sick-sacka mellan
trafikdårar och husvagnar. se till så du inte smäller med
en ko/traktor eller ngt liknande. Ligger lite mer jordbruk
längst med den vägen 😉 -
@Mattias J 528764 wrote:
En liten bild från norra udden. Man kan ana att stället är okej. Man kan segla alldeles intill den vita udden på den närmaste ön.
Kan du inte ta lite bilderna från de andra tänkbara spotsen.
Hade varit kul för oss från fastlandet och kanske även för Holländarna att få en uppfattning om hur det ser ut. -
@Mattias J 528764 wrote:
En liten bild från norra udden. Man kan ana att stället är okej. Man kan segla alldeles intill den vita udden på den närmaste ön.
Ser ut till att kunna bli riktigt platt. Det borde kunna fungera på kraftiga sydliga vindar också, och köra på andra sidan menar jag…
-
Klang;528895 wrote:Ser ut till att kunna bli riktigt platt. Det borde kunna fungera på kraftiga sydliga vindar också, och köra på andra sidan menar jag…
Det dumma när man blir äldre är ju att minnet sviker. Vet att jag lekt Ian Boyd(Tricks of the trade) i viken massvis med gånger, men jag kommer inte ihåg vid vilka vindriktningar vi körde plattvatten…Men det var inte nordligt, för då vågseglade vi på “Peak Elsa”. Och det var inte ostligt, för då rullade vågorna in i Böda bukten. Jag har för mig att det är riktigt platt på sydligt också. Typ TT i alla fall…Vi kommer åka upp och reka hela viken i mars/april, så vi får väl se. Man letade ju aldrig plattvatten på den tiden, man ville ju ha vågor.
-
Rasmus_W;528881 wrote:Eller så åker man över till östra sidan, där gissar jag att det är rätt få plåtburkar.
Japp, mest folk med tre armar och hukande gång! 300 års inavel….
-
eller spar mil genom att ta bilfärjan oskarshamn- byxelkrok , http://www.olandsfarjan.se
oops . såg att den inte gick så stora delar av året 😡
-
Klang;528895 wrote:Ser ut till att kunna bli riktigt platt. Det borde kunna fungera på kraftiga sydliga vindar också, och köra på andra sidan menar jag…
Aahhh…du menar motsatta sidan av öarna, fast på samma ställe! Ja kanske…vi får reka. Tror dock att sydligt swell rundar udden och rullar in där, men är inte säker.
-
En liten bild från ovan. Det stenrev ni ser till vänster i bilden ska vi reka och bojja, eller flagga…
-
Jag ska till “ön” i helgen för att tillfredställa frugan….på ett eller annat sätt. Kommer jag ihåg så drar jag med mig digi-kameran.
Jag står på randen….mellan att satsa i livet och sälja all min sk. utrustning enligt hög-alternativet. Brädhög säljes…!! Innehållande plankor, tyg, kolfiber, rostfritt mm. Brandfarligt. Eventuellt kan fru medfölja paketet hehe.! -
@Hänkö 529302 wrote:
Jag ska till “ön” i helgen för att tillfredställa frugan….på ett eller annat sätt. Kommer jag ihåg så drar jag med mig digi-kameran.
Jag står på randen….mellan att satsa i livet och sälja all min sk. utrustning enligt hög-alternativet. Brädhög säljes…!! Innehållande plankor, tyg, kolfiber, rostfritt mm. Brandfarligt. Eventuellt kan fru medfölja paketet hehe.!Hänkö
SWE-777Member of ECC Speedteam
Also proud member of Surf Club Klagshamn (SCK)
This is a proud member of SCK
-
@Hänkö 529302 wrote:
Brädhög säljes…!! Innehållande plankor, tyg, kolfiber, rostfritt mm. Brandfarligt. Eventuellt kan fru medfölja paketet hehe.!
Jag är pappa-ledig och behöver hjälp med städning och sånt. Hur mycket vill du ha för frun, jag har en RS Racing 6.7 med x6 mast…. byte? Är hon bra på att laga mat? 😉
Logga in för att svara.